• Jennyc

Bohemiskt bröllop, klänning?

Ni som har haft lite mer bohemiskt bröllop. Vart har ni köpt era klänningar, (och accessoarer) ?

Här är några utav mina favoriter. Men det verkar omöjligt att hitta... Att beställa känns inte aktuellt då jag vill prova känna och klämma. Tips på återförsäljare i Sthlm/Uppsala som kan tänkas ha liknande i butik?

Eller möjligen svenska hemsidor som säljer med bra returrätt och måttanpassningsmöjligheter. Samt givetvis goda rekommendationer. Budget ligger på runt 10 000:- , men ju billigare desto bättre ;)

Det börjar bli lite tight med tid.... ca sju månader kvar bara. Stressmoment!!!

Alla bilder är lånade ifrån Google!!

• Svar på tråden Bohemiskt bröllop, klänning?
  • Pess

ÄÄLSKAAADE den i mitten! Var finns den ? m å s t e     h a a a a a a a.

n u u u u u u u u u u u u u.

• Jennyc
    Pess skrev 2015-03-10 23:22:46 följande:

ÄÄLSKAAADE den i mitten! Var finns den ? m å s t e     h a a a a a a a.

n u u u u u u u u u u u u u.

Om du syftade på klänningen som jag la upp så kan man beställa den från Ida Lanto som är designer och syr upp klänningar efter egna önskemål och mått. Just den på bilden kostar runt 27 000-30 000:- men då gav jag henne lite småsaker som jag i så fall hade velat ändra lite på. (Bilen är lånad från makupartisten och bloggerskan Linda Hallberg, som fick den uppsydd av Ida inför en gala. Linda hittar ni på: lindahallberg.se/ 

Dock så var en klänning för 30 000:- inget som vi har plats för i vår budget, tyvärr... :(
    Men för er med lite större budget så är det ett tips. Ida Lanto gör sagolika klänningar!!!

Hon finns på Instagram under namnet: ida_lanto
    Eller så skickar man ett mail till henne på: info@idalanto.com

• Pess

Haha jag märkte att jag själv också sparat en bild på exakt den klänningen i mun inspirationsmapp! Absolut ett alternativ när det blir dags! Helt sagolik! ??????????????

Jennyc skrev 2015-03-14 13:57:39 följande:

Om du syftade på klänningen som jag la upp så kan man beställa den från Ida Lanto som är designer och syr upp klänningar efter egna önskemål och mått. Just den på bilden kostar runt 27 000-30 000:- men då gav jag henne lite småsaker som jag i så fall hade velat ändra lite på. (Bilen är lånad från makupartisten och bloggerskan Linda Hallberg, som fick den uppsydd av Ida inför en gala. Linda hittar ni på: lindahallberg.se/ 

Dock så var en klänning för 30 000:- inget som vi har plats för i vår budget, tyvärr... :(

Men för er med lite större budget så är det ett tips. Ida Lanto gör sagolika klänningar!!!

Hon finns på Instagram under namnet: ida_lanto

Eller så skickar man ett mail till henne på: info@idalanto.com

Svar på tråden Bohemiskt bröllop, klänning?