• Äldre 12 Feb 22:29
    43817 visningar
    5 svar
    5
    43817

    Paypal

    Hej

    Jag har aldrig köpt något över eBay eller Paypal. Nu har jag hittat en sömmerska i Hongkong som ska sy en klänning till mig.
    Hon frågar efter min paypal-adress att skicka faktura till. Är det säkert att betala i förskott via Paypal?

  • Svar på tråden Paypal
  • Äldre 12 Feb 22:31
    #1

    "You can tell us your paypal address
    I'll send you an invoice
    After you pay for
    We will follow your size and color
    Began making dresses"

    skriver hon

    Har närmare 200 goda recensioner på eBay.

    Nåt annat man ska tänka på?

  • Plätti­s
    Äldre 13 Feb 10:53
    #2
    Jag betalade med mitt kontokort över Paypal när jag beställde min klänning från Etsy. Så klänningen kommer i mars/april och jag har redan betalat Egentligen föredrar jag att ta på faktura då man betalar i efterhand, men i och med att jag betalade via Etsy kände jag mig trygg. 

    Det finns andra brudar här på sidan som beställt via Ebay och kan säga hur det funkar där, och jag har ju inte fått min klänning än och kan säga hur det gick. Men betalar man inte genom Ebay-sidan när man köper något där också? Alltså inte direkt till säljaren utan på sidan när man checkar ut? Det var i meddelandefältet där som jag skrev mina mått och de ändringar jag önskade på den klänning jag beställde.
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • crs
    Äldre 13 Feb 11:35
    #3

    När man köper något specialgjort brukar det funka just så, att säljaren skickar en invoice som man sedan betalar. Istället för att lägga en grej i "varukorgen" och betala vid utcheckning. Det är för att säljaren kanske behöver justera priset iom de ändringar man vill göra. Inga konstigheter alls. 

    Och ja, jag skulle säga att det är säkert. Jag handlar jämt på ebay och etsy med paypal, aldrig varit några som helst problem. 

  • Äldre 13 Feb 11:42
    #4

    Jag handlar också på ebay och betalar via paypal. Har gjort i några år och jag har bara gott att säga om paypal. Tryggt och bra sätt att betala på.


    6:e Augusti 2016
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 13 Feb 11:45
    #5

    När jag beställde min klänning så gjorde jag just så. Gav min e-postadress som går till paypal (var dock tvungen att skicka ett mail från mitt e-postprogram då ebay inte godkänner att man skickar e-postadresser via deras meddelandetjänst) så skickade de en invoice(=fakura) som jag betalade i förskott. Gick superbra och klänningen kom exakt den dag de sa att den skulle göra.


    Wedding#2 6:e augusti 2016
Svar på tråden Paypal