• NathalieStockholm

Varning för Zetterberg

Jag är så arg så att jag kokar, och ska väl mest skriva av mig och varna andra.

Zetterberg Couture har jättefina klänningar men så oproffsig och okunnig service att det är ett skämt. Lovar att leverera min klänning till ett visst datum, jag förklarar hur viktigt det är att de gör det, men vad händer? Jo, ingen klänning kommer och de säger hela tiden att de ska höra av sig men gör inte det. En gång påstod de att de skickat sms till mig (vilken professionell butik kommunicerar med SMS utan att vare sig ringa eller maila?) som dock aldrig kom fram till min telefon. Ingen som ens reagerar när jag är upprörd över att min klänning inte kommer som utlovat utan de bara rycker på axlarna och "det är så ibland". Det här har lett till så mycket problem och onödig energi som man verkligen inte behöver nära inpå ett bröllop.... Så jag vill varna alla för dem!!!

Det finns andra ställen med lika fina klänningar, till bättre priser och MYCKET bättre service. 

• Svar på tråden Varning för Zetterberg
  • NathalieStockholm

Tack. det löste sig som tur är, med lite påhittighet....

Jag ville ju ha en klänning i en specifik stil, rätt rak kjol, och lite romantisk "mjukare" stil. Det är ju rätt svårt att hitta då många är av större, fluffigare modell i butikerna. Och jag hade absolut inte tid att sy upp en ny i det läget.

Men, jag har lyckats hitta en jättevacker klänning online(!) från ett brittiskt företag:
    http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/GGGI/Georgia-Maternity-Wedding-Gown-(Vintage-Ivory).html
    Denna var som ni ser gjord för en gravid tjej, men efter lite kontakt med deras supergrymma kundtjänst (verkligen raka motsatsen till ovan, snabba, flexibla och förstående) så fick jag instruktioner om hur en skräddare enkelt kan sy in den där det behövs så att den får en vacker form för någon utan gravdimage. Beställde, fick klänningen nästa dag (!), och gick till min skräddare som med hjälp av instruktionerna sydde om den jättefort. Den är jättevacker så det blev ju bra till slut. Men jag hade gärna sluppit den stress som detta inneburit. Man har liksom nog att tänka på...

Svar på tråden Varning för Zetterberg