• Mauritiusbröllop

Desperata tips sökes LÅNGÄRMAD brudklänning

Hej kära läsare!
    En lite halv desperat blivande brud som söker tips på var jag kan hitta långärmade brudklänningar!!!???!
    Åt det klassiska hållet, spets går också bra. Vore så otroligt tacksam för tips och råd, litet som stort.

TACK!

• Svar på tråden Desperata tips sökes LÅNGÄRMAD brudklänning
  • Chicita

Det kan vara bra att veta vilken typ av klänning.

Balklänning, enklare klänning, spets, tyll...

Och även om du är ok med att handla online (typ kinaklänningar) 

• Anettem

Man kan köpa en överdel att ha över en vanlig brudklänning om det är svårt att hitta en snygg långärmad. :)

• Mauritiusbröllop

Ngt liknande denna...:) Så vacker tycker jag!
    Jag är lite plus size , 44-46 . Kinaklänning känns lite för vågat. Hört många som blivit så missnöjda. Samtidigt som jag inte heller känner för att lägga en förmögenhet på klänningen. Så har jag tittat lite på dindrömklänning och matildas fest men känns också osäkert? ;( jättesvårt..
     Tack snälla ni <3

• NathalieGIgen

Den här är jättefin (se länk)! Jag skulle haft den men ändrade mig och körde en kortärmad. Märket är brittiskt, klänningarna görs i England och enligt mig superfina. Det är egentligen gravidklänningar men Amelia-modellen är så stretchig och mjuk att den satt perfekt på mig som är strl 36 och har en platt mage :)

De har även 30 dagars öppet köp om man vill prova, och har varit supertrevliga i kundservicen.

http://www.tiffanyrose.com/maternity/clothing/AMLIL/Amelia-Lace-Maternity-Wedding-Dress-Long-(Ivory).html

• Mauritiusbröllop

tack allihop:) har kollat jjs house men vågar inte beställa då jag inte litar på att klänningarna ser ut som på bilderna samt att man inte kan mäta armens mått för att få ärmarna att sitta bra..eller ens passa:) Är ni många som beställt från jjs house?

• Nightrod
    Mauritiusbröllop skrev 2015-02-09 00:48:36 följande:

tack allihop:) har kollat jjs house men vågar inte beställa då jag inte litar på att klänningarna ser ut som på bilderna samt att man inte kan mäta armens mått för att få ärmarna att sitta bra..eller ens passa:) Är ni många som beställt från jjs house?

I och med att klänningarna på jjhouse är deras egna design så upplever jag att de ser ut som de gör på bilderna ganska väl. Det bör dock betänka att det är stylade modeller proffsfotografer och allt är bara perfekt på bilderna. Men vi har beställt tre gånger därifrån inklusive bröllopsklänning och damen är mycket nöjd med resultatet. Måttbeställda är nog att rekommendera
    Live free, ride free
  • Ms T

Min ena kompis gifte sig i somras och köpte sin klänning från jjshouse

Hon blev super nöjd

• Magenta

eftersom de flesta klänningar är axlbandslösa i dagens mode har jag sett många brudar som köpt en spetsbolero eller liknade och dragit över en "vanlig" bröllopsklänning och vips så har de en långärmad bröllopsklänning

Svar på tråden Desperata tips sökes LÅNGÄRMAD brudklänning