• Äldre 13 Jan 09:48
    1650 visningar
    4 svar
    4
    1650

    Bröllopsmässa, vilken ska man gå på?

    Helgen 23-25 januari är det två bröllopsmässor. En i Sthlm på Grand Hotell och en ute i Nacka strand. Någon som har erfarenhet? Någon som är mer värd att besöka?

  • Svar på tråden Bröllopsmässa, vilken ska man gå på?
  • Äldre 13 Jan 09:55
    #1

    Hej!

    Det beror på vad du söker,

    Den på grand är väldigt flådig och lyxig. Mycket dyra märken, resorter och juvelare.

    Den i nacka är kanske mer nyttig, catering firmor, skatteverket, fotografer, men även där såklart juvelare och så.

    Mitt tips är att gå på båda! För du får fram olika saker från de båda mässorna :)

    Ha det så kul!

  • Äldre 13 Jan 09:59
    #2

    Tack för svar!

    Vi har dragit ihop de som ska vara delaktiga i bröllopet och de flesta kan på lördagen så känns som att det blir en av dem.... Då kanske den i Nacka är "nyttigare"?

  • Äldre 13 Jan 12:25
    #3

    Jag funderar på samma sak. Å andra sidan har vi redan lokal med mat, fotograf och klänning i princip klart.

    Vi ska inte åka på nån flådig bröllopsresa heller så jag funderar på om det verkligen ens är nödvändigt att gå på en såndär mässa? Vad tycker nisom varit på sådana.

    Om man inte är rik och man redan har ovannämnda saker klara, är det lönt att ge sigiväg på mässa då?

  • Äldre 13 Jan 12:34
    #4
    Plingan78 skrev 2015-01-13 09:59:11 följande:

    Tack för svar!

    Vi har dragit ihop de som ska vara delaktiga i bröllopet och de flesta kan på lördagen så känns som att det blir en av dem.... Då kanske den i Nacka är "nyttigare"?


    Den är nyttigare tycker jag. och mer öppen eller  vad jag ska säga, på grand va de väldigt mycket att de försökte dra in en till deras monter och prata och det är verkligen inte vad alla vill. I nacka var det mer att man fick gå fram så hjälpte de en och så.
     Jag hade med mig två vänner förra året och tyckte att det va väldigt mysigt och roligt att ge planerna en redig kick!
    augusti skrev 2015-01-13 12:25:46 följande:

    Jag funderar på samma sak. Å andra sidan har vi redan lokal med mat, fotograf och klänning i princip klart.

    Vi ska inte åka på nån flådig bröllopsresa heller så jag funderar på om det verkligen ens är nödvändigt att gå på en såndär mässa? Vad tycker nisom varit på sådana.

    Om man inte är rik och man redan har ovannämnda saker klara, är det lönt att ge sigiväg på mässa då?



    Känner du att du inte vill lägga pengar på det så gör inte det. all info kan du hitta själv på nätet och i vanliga butiker men..

    Det blir en otrolig feeling med alla blivade brudarm klänningar, modevisningar etc. Man kommer verkligen i stämning och det är roligt för alla, även om man inte ska gifta sig själv.

    Så kan du så gå!

    Vi kanske till och med ses där! :)
Svar på tråden Bröllopsmässa, vilken ska man gå på?