• Äldre 12 Jan 23:00
    3967 visningar
    9 svar
    9
    3967

    Tips på romantiska spahotell!!

    Jag behöver lite tips på romantiska hotell med fint spa, gärna så man kan boka en egen liten del (absolut inget krav). Det får gärna vara med utsikt över hav eller i Stockholm med gångavstånd till Gamla Stan. Det är superviktigt att det är fin ljussättning, fantastisk belysning med andra ord. Hellre lite mörkt och murrigt (men fräscht såklart) än ljust och vitt. Det får gärna vara "stel, tråkig design" bara det är fin belysning.

    Vet inte hur jag ska beskriva det bättre, jag har irrat runt på alla möjliga sidor och tittat fram och tillbaka och i olika städer och länder...  Vill gärna höra era erfarenheter och om ni har tips tar jag tacksamt emot! Lite akut läge!!

  • Svar på tråden Tips på romantiska spahotell!!
  • Äldre 13 Jan 00:22
    #1

    Selma Spa i Sunne är jättetrevligt men vet inte om det är vad du vill åt.


    Copperhill Mountin Lodge i Åre är också jättehärligt rent generellt men jag har inte testat deras spa.

    Inne i Stockholm på Clarion Hotel Sign har du ju ett city-spa som Selma Spa driver.


    Yasuragi Hasseludden har ju det där lite unika, japanska som kan vara trevligt också.


     


    Hoppas du hittar något :) 

  • Äldre 13 Jan 08:49
    #2



    Vill du ha spa med utsikt över havet så finns det ett fantastiskt sött sådant i lysekil.
    Strandflickornas hotell tror inte jag behöver berätta hur utsikten är va?
    Bubbelpol utanför och fint fint, vi skall bo här fast i sviten då vi inte hinner med bubbel osv, men skulle vi bara åkt på myssemester hade vi deffenetivt valt detta :)


    Live free, ride free
  • Äldre 13 Jan 08:54
    #3

    Nynäshamns havsbad! jag och fästisen har varit där... 7 gånger tror jag, det har liksom blivit "vårt" ställe och det var också där han friade :)
    jättefina rum, fantastisk mat, superfint spa-område där man också kan välja att få behandlingar, tre bastuar, bubbelpool, badtunna och såklart havsbad. vill man inte bada kan man sitta på terassen och titta ut över havet med ett glas i handen.

  • Alylly­ra
    Äldre 13 Jan 09:08
    #4

    Jag och min man var på Clarion Hotel Stockholm förra helgen. Supermysigt tyckte vi, dock kostade det ganska mycket extra att gå in på spa-avdelningen. De hade en pool med möjlighet att simma ut och kolla ut över Skanstull, en vanlig bastu och en ångbastu samt förstås duschar och lite mysigt häng. Yogastudion var inte öppen när vi var där, men den är säkert trevlig också.
    Rummen var mysiga, men jag kan inte svara på om ljussättningen passar era krav :) Det var i alla fall värt att uppgradera sig från det allra minsta rummet.

    Annars Nordic Light vid centralen kanske? De har ju en uttalad ljusdesign på hotellet. Fast jag är osäker på om de har spa-avdelning.

  • Äldre 13 Jan 20:47
    #5

    Vi ska ha en liten mini-honeymoon på just Selma SPA direkt efter bröllopet.
    Bokade paket med SPA, mat, behandlingar m.m
    Supermysigt!

  • Äldre 19 Jan 22:56
    #6

    Tack snälla för alla svar! :D Jag tror mitt problem kan lösas nu!

  • Äldre 19 Jan 22:58
    #7
    Nightrod, kan jag få mer info av dig? Hur hittar jag just det du menar? Glad
  • Aniara­4
    Äldre 20 Jan 00:09
    #8

    På Diplomat kan man boka en spa-avdelning för sig själv, och det ligger ju både vid vattnet och med gångavstånd till gamla stan, men jag vet inte om det är riktigt vad du är ute efter?

  • Äldre 20 Jan 09:01
    #9
    CupCake skrev 2015-01-19 22:58:42 följande:
    Nightrod, kan jag få mer info av dig? Hur hittar jag just det du menar? Glad
    Självklart
    http://www.strandflickorna.se/
    Live free, ride free
Svar på tråden Tips på romantiska spahotell!!