• Äldre 9 Jan 18:27
    1863 visningar
    1 svar
    1
    1863

    Ni som har haft "överraskningsdans" istället för traditionell brudvals.. Se hit!

    Jag och min fästman planerar, som så många andra, att överraska våra gäster med en specialkoreograferad dans istället för den traditionella brudvalsen.

    Tanken är att vi börjar med vals och sen bryts den av och en mix av låtar drar igång där vi bjuder helhjärtat på oss själva ;) Sen återgår vi till valsen i slutet som om ingenting har hänt. Det här har ni säkert sett exempel på då youtube svämmar över av överraskningsdanser från bröllop.

    Vi tycker i alla fall att det är en väldigt kul idé men vårt största bekymmer är att min fästman absolut INTE får se brudklänningen innan bröllopet och då kan vi ju heller inte öva när jag har brudklänningen på mig. Och det är ju en helt annan sak att dansa i vanliga kläder mot att dansa med underkjol och en stor brudklänning på sig. Så jag tror inte jag vågar att första gången som jag utför koreografin i klänningen är på själva bröllopet :O

    Hur har ni som varit i samma situation som oss löst det? Har bruden tagit en egen danslektion i klänningen utan brudgummen eller hur har ni gjort?

    Väldigt tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Ni som har haft "överraskningsdans" istället för traditionell brudvals.. Se hit!
  • Äldre 9 Jan 22:46
    #1

    Ta på dig underkjolen när ni ska dansträna? 


    Det är ju den som är det bökigaste och borde ge en rätt bra fingervisning i alla fall :) 

Svar på tråden Ni som har haft "överraskningsdans" istället för traditionell brudvals.. Se hit!