• Äldre 5 Jan 14:38
    14958 visningar
    56 svar
    56
    14958

    Vi som gifter oss sommaren 2015

    Hejsan.

    Jag tänkte att vi kan hjälpas åt i denna tråd att komma ihåg, planera, fixa och dona och inspirera varandra innan vårt kommande bröllop.

    De som är intresserade kan väl kort skriva när, var och lite tema kring bröllopet/festen, om ni ska laga mat själva eller ta via catering. 

    Jag börjar såklart.

    Vi ska gifta oss den 18 juli i Strängnäs. Eller rättare sagt Länna kyrka (Strängnäs kommun) och ha festen i Fogdö Bygdegård. Vi har planerat att bjuda in 64 personer, eller ja det är om alla som är singlar för tillfället skaffar en respektive.

    Vi planerar att laga all mat själva, tjälknöl, rostbiff, potatisgratäng, potatissallad, bröd, såser, men kommer att köpa tårtan. 

    Färgtemat är rosa och grönt och jag har precis börjat med en av mina dekorationer.. Eller, jag har kommit en bit. Jag håller på att virka rosa hjärtan som ska strös på borden, i olika nyanser och grovlekar, och om jag hinner så ska jag göra girlanger och hängen som ska hänga tillsammans med grön organza på stolarna. .

    Vore extremt roligt om vi var några som följdes åt.


  • Svar på tråden Vi som gifter oss sommaren 2015
  • crs
    Äldre 6 Feb 06:47
    #41
    Karlaa skrev 2015-02-05 15:02:42 följande:
    Tog ett tag, men här kommer bilder på klänningen!
    Lite smått som måste fixas, spännena i nacken sitter inte så bra och den är liiite stor över bysten men det tänker jag inte hänga upp mig på :)
    Ser fin ut! Ser verkligen ut att sitta bra bakifrån, fint i midjan och så. :)

    Jag är sååå sugen på att beställa min klänning. Snart så. Fick i början på veckan hem bandet jag tänkt ha i midjan, och det var helt över förväntat. Supertjusigt! Ser fram emot att prova det tillsammans med klänningen. Måste bara vänta med att beställa den tills jag är i "rätt" period av månaden, så jag tar rätt mått. Brukar kunna skilja rätt mycket beroende på när i min cykel jag är.
  • Äldre 6 Feb 08:20
    #42
    +1


    Såg att jag hade visat vårt tortyr exemplar av inbjudan så jag måste ju ladda upp hur det blev till slut, allt gjort hemma.
    Kuverten är utklippta ur tapet
    Live free, ride free
  • Äldre 7 Feb 13:32
    #43


    Är nu i datorn & lyckas äntligen med att lägga upp bild på våra inbjudningar här. Har skrivit övrig info på ett smörpappers liknande material.Försöker just nu mig på att göra "festhäftet", kom gärna med förslag vad man kan skriva där i.
  • Äldre 7 Feb 13:48
    #44


    Så här ser klänningen ut behöver bara sys upp lite i framkant , tänkte behålla längden kvar baktill.
  • Äldre 7 Feb 13:49
    #45
    Madelaine skrev 2015-02-07 13:48:03 följande:
    Så här ser klänningen ut behöver bara sys upp lite i framkant , tänkte behålla längden kvar baktill.
    Blev liten bild men hoppas ni ser.
  • Äldre 7 Feb 15:29
    #46
    Sofia2015 skrev 2015-02-05 20:29:02 följande:
    Den var ju jättefin! Väldigt smickrande =)
    Tack :) Hur blev din andra klänning?
  • Äldre 7 Feb 18:07
    #47
    Karlaa skrev 2015-02-07 15:29:46 följande:
    Tack :) Hur blev din andra klänning?
    Vet inte än! Den borde komma om nån vecka =)
  • Äldre 7 Feb 18:49
    #48
    crs skrev 2015-02-06 06:47:09 följande:
    Ser fin ut! Ser verkligen ut att sitta bra bakifrån, fint i midjan och så. :)

    Jag är sååå sugen på att beställa min klänning. Snart så. Fick i början på veckan hem bandet jag tänkt ha i midjan, och det var helt över förväntat. Supertjusigt! Ser fram emot att prova det tillsammans med klänningen. Måste bara vänta med att beställa den tills jag är i "rätt" period av månaden, så jag tar rätt mått. Brukar kunna skilja rätt mycket beroende på när i min cykel jag är.
    Tack så mycket Glad
    Lycka till med klänningsletandet!
  • Äldre 7 Feb 18:50
    #49
    Madelaine skrev 2015-02-07 13:48:03 följande:
    Så här ser klänningen ut behöver bara sys upp lite i framkant , tänkte behålla längden kvar baktill.
    Åh, jättefin! Ser ut att sitta riktigt bra också Glad
  • Äldre 7 Feb 19:15
    #50
    susanne12 skrev 2015-02-05 20:10:10 följande:

    Hej! 


    Här är en tjej till med dagen D 18 juli! Då gifter jag mig men min kille sen 8 år, Jonas. Det börjar närma sig!


    Vår bröllopsdag kommer genomsyras av svart, vitt och lite silver, hemmagjord mat, mycket gemenskap och samarbete för att rodda allt praktiskt, dans till DJ.
    Vi har en stram budget pga. att jag pluggar (ca 20,000 kr för 50 gäster).


    Knepen för att lösa detta är många: Ebay, loppis, låna saker, tillverka saker själv, googla billigaste alternativet ALLTID, inte vara så kräsen med detaljer.


    Ska bli jättekul att följa denna tråd!


    Mvh Susanne.


     


    Vad roligt med en till den 18 juli! Vi kör lite samma stuk, familjärt och mycket samarbete och hjälpas åt kring allt det praktiska Glad 

    Vi har också en mycket stram budget. Jag satt faktiskt idag och gick igenom den lite och räknade på vad vi lagt ut än så länge och höftade det som är kvar och vi får nog svårt att hålla oss under 20 000 kr för ca 25 gäster. Men då är ALLT inräknat, verkligen minsta lilla utgift har jag tagit med. Vi har också jämfört priser på allt, handlat på rea, utnyttjat kontakter, handlat begagnat osv. Har inte handlat något till fullpris. 


    Det är lite galet hur snabbt pengarna sticker iväg tycker jag. Vi ska ändå "bara" ha en middag med de närmaste liksom, familjärt och avslappnat.
    Nu är dessa utgifter utspridda under lång tid och mina föräldrar "bjuder" på en del av utgifterna så det känns inte av på samma sätt, men ändå. Jag är lite paff över vad alla småutgifter verkligen bygger i slutändan för en vigsel + middag med familjen Förvånad

  • Äldre 7 Feb 19:17
    #51
    Sofia2015 skrev 2015-01-30 09:04:12 följande:

    ... Och så följde inte bilden med... här är skorna! =)


    Wow, vilka häftiga skor! Glad
  • Äldre 7 Feb 20:41
    #52
    Karlaa skrev 2015-02-07 19:17:25 följande:
    Wow, vilka häftiga skor! Glad
    Tack! =)
  • Äldre 8 Feb 10:00
    #53
    Karlaa skrev 2015-02-07 18:50:36 följande:

    Åh, jättefin! Ser ut att sitta riktigt bra också


    Tack, den sitter jätteskönt!
  • Äldre 26 Feb 15:45
    #54

    Oj välkomna alla nya till tråden. Det har hänt mycket här.

    Tyvärr har det inte hänt så jättemycket här hemma men det viktigaste är nu inhandlat. Jag hittade idag min klänning! Vågade aldrig beställa från nätet så jag gick till en butik och där provade jag fyra eller fem olika klänningar men det slutade med den första. :) Så glad är jag nu!

    Ungefär hur mycket tid lägger ni på bröllopet i veckan? Hittills har det legat lite åt sidan här hemma, har varit arbetslös och gått hemma med min son så varken orken eller motivationen har funnits där men nu har jag jobb igen och har fått tillbaka motivationen! Så nu ska här fixas mera!

  • Äldre 26 Feb 15:47
    #55
    Nightrod skrev 2015-02-06 08:20:46 följande:
    Såg att jag hade visat vårt tortyr exemplar av inbjudan så jag måste ju ladda upp hur det blev till slut, allt gjort hemma.
    Kuverten är utklippta ur tapet
    Men herregud så fina! om jag hade haft hälften så mycket fantasi. nu är jag ganska nöjd med våra inbjudningar ändå men de är otroligt enkla i förhållande till era. :)
  • Äldre 13 Mar 12:28
    #56
    amonday skrev 2015-02-26 15:45:49 följande:

    Oj välkomna alla nya till tråden. Det har hänt mycket här.

    Tyvärr har det inte hänt så jättemycket här hemma men det viktigaste är nu inhandlat. Jag hittade idag min klänning! Vågade aldrig beställa från nätet så jag gick till en butik och där provade jag fyra eller fem olika klänningar men det slutade med den första. :) Så glad är jag nu!

    Ungefär hur mycket tid lägger ni på bröllopet i veckan? Hittills har det legat lite åt sidan här hemma, har varit arbetslös och gått hemma med min son så varken orken eller motivationen har funnits där men nu har jag jobb igen och har fått tillbaka motivationen! Så nu ska här fixas mera!


    Vad roligt att du hittade klänningen! Jag tycker allt känns lite lättare att föreställa sig och planera när man har klänningen att utgå från. Smycken, hår, bukett osv.

    Just nu lägger jag ingen tid på bröllopet. Tror det mesta är klart, faktiskt? ObestämdGjorde färdigt dekorationer för nån vecka sedan. Har placeringskorten kvar iofs, men det går fort. Just nu krånglar bilen och vi väntar på domen om vad den kommer kosta och hur mycket den kommer äta av bröllopsbudgeten... Tur det viktigaste redan är klart. Resten får annars skjutas nån månad framåt, tid finns ju.

    När skickar ni ut inbjudningskorten? Tänkte skicka våra i början på april. Osa datum är satt i mitten av juni. Alla gästerna vet redan om bröllopet så det är mest en formell grej egentligen.  
    Funderar lite på vad man ska skriva på kuvertet. Kan man skriva Familjen X? Eller det ser bättre ut med namnen utskrivna?  Som ex bor sambons bröder fortfarande hemma hos deras mamma av olika anledningar. Blir många namn på kuvertet men känns samtidigt lite märkligt att skriva Familjen X?
    Detaljer jag vet, men det är typ det jag lägger energi på nu Tungan ute
Svar på tråden Vi som gifter oss sommaren 2015