• Anonym (Vårt bröllo­p)
    Äldre 2 Jan 12:44
    2467 visningar
    3 svar
    3
    2467

    Vårt

    Vi är överens om att när vi gifter oss så blir det bröllop o dop i ett. Vi har inte så många vänner och våra familjer skulle aldrig festa tillsammans. Så min undran är vad vi ska bjuda på för något att äta. Är det fel med smörgåstårta eller vad annat kan man bjuda på som är som lätt lunch typ. Vi kommer max att vara 30 personer. Känner att det beror på årstiden med som bröllopet kommer att vara

  • Svar på tråden Vårt
  • Äldre 2 Jan 13:02
    #1

    Smörgåstårta funkar alltid annars så kanske en kallskuren buffé skulle passa, vill man ha nåt varmt till kanske potatisgratäng går att ordna så den är/håller sig varm.

  • Em77
    Äldre 2 Jan 21:25
    #2

    Vill man inte ha smörgåstårta tror jag också på kall buffé. På typ Ica maxi och liknande ställen kan de ofta göra enkel catering med typ italiensk buffé, fisk och skaldjur eller något sådant till rimligt pris.


    Kan vara en idé att kolla med de som har ev lokal - ska ni ha dop och vigsel samtidigt går det kanske att låna/hyra lokal från kyrkan, typ församlingshem vilket brukar vara gratis eller billigt i samband med dop. De kanske har bra kontakter eller vet vad som brukar funka.

  • Anonym (Vårt bröllo­p) Trådstartaren
    Äldre 2 Jan 22:43
    #3

    Ja jag har funderingar på någon form av buffé. Vi tänkte hyra en lokal som tillhör kyrkan. Hade samma när lilleman döptes för snart 3 år sen. Fin lokal, med allt i porslin väg att låna gratis. Allt för under 1000 kr. Klänningen kommer att kosta mellan 800-2500 kr

Svar på tråden Vårt