• stresso

    Salong i Solna/norrort + när ska man boka egentligen?

    Jag har funderat och funderat på det här med hår och smink. Det känns ju hemskt lyxigt att anlita någon som kommer hem till en och fixar både smink och hår men jag är ju en lätt rastlös själ och har extremt svårt att tänka mig att det skulle vara avslappnande. Ju fortare - desto mer tid får jag till fotografering, ungefär.
    Lutar därför åt att hitta en salong där det finns flera stylister som kan jobba på mig, mamma och svärmor samtidigt, istället för att en ska ta oss i tur och ordning.

    Har ni några tips? Gärna i Solna/Sumpan men hela norrort funkar. Undviker gärna innerstan.

    Plus, när ska man egentligen boka tid? Läser i alla planeringskalendrar att det duger att göra det 2 månader innan, men vi ska ha sommarbröllop och allt annat vi bokat hittills har varit på håret (lokalen, fotografen och sångerskan har varit i stort sett fullbokade hela sommaren redan). Hur har ni andra gjort?

    Mvh/stresso som gärna vill ha allt på plats NU NU NU så hon kan sluta stressa upp sig och njuta av spa-behandlingar istället :)

  • Svar på tråden Salong i Solna/norrort + när ska man boka egentligen?
  • CamillaForsgren

    Jag har tyvärr inget tips om salonger...

    ...men angående det andra. Jag bokade ca ett halvår innan och de tyckte salongen var bra då det inte är alla som hinner fixa någon som vill jobba på en lördag annars. Så egentligen skulle du kunna boka redan nu när du hittat en salong du är nöjd över :)

Svar på tråden Salong i Solna/norrort + när ska man boka egentligen?