• Äldre 2 Dec 18:16
    4119 visningar
    5 svar
    5
    4119

    Guldsmed Borlänge/Falun/Dalarna?

    Vi ska göra min förlovningsring hos en guldsmed men har inte hittat särskilt många i Dalarna. Finns det någon med erfarenhet av någon här, gärna kring Borlänge /Falun?

  • Svar på tråden Guldsmed Borlänge/Falun/Dalarna?
  • Äldre 2 Dec 19:40
    #1

    Guldsmedjan i Borlänge (väldigt nära Turistbyrån, typ vägg i vägg med Stationsgatan1 / Borlanche)  gjorde våra ringar :) 

  • Äldre 3 Dec 17:05
    #2

    Jag har varit in där och väntar på kostnadsförslag. :)

    Vad tyckte ni om resultat och pris? Vad för typ av ringar beställde ni?

  • Äldre 3 Dec 17:51
    #3

    Det här är våra ringar.


    Våra förlovningsringar kostade nog ca 8600:- tillsammans och min vigselring med 2 diamanter (en vit och en grön) + upputsning av makens förlovningsring + tilläggsgravyr på utsidan tror jag blev ca 13.000:- (jag lämnade en stor del guld som delbetalning och det är ett par år sedan nu så det är svårt att minnas exakta priser) 


    När man specialbeställer saker så blir det ju alltid dyrare än att köpa något färdigt :) 
    Och i vårt fall var det den utvändiga gravyren som var det svåraste att hitta någon som kunde göra då det måste göras på fri hand.

  • Äldre 3 Dec 19:46
    #4

    Vilka fina ringar. :)

    Ja,det blir lite dyrare men för mig är det viktigare att bli nöjd, de ska ju ändå sitta på fingret hela livet.Har fått ett kostnadsförslag från en guldsmed i Falun så får se om det skiljer sig mycket åt.

  • Äldre 3 Dec 20:00
    #5

    Tack :) 
    Vi hade vår första dejt till Sagan om ringen 1:a filmen :) 


    Så det har fått vara en genomgående röd tråd för oss... 
    Det var viktigare att vi blev nöjda - än vad dom kostade.
    :) 


    Hoppas du får bra svar från någon (eller gärna båda) guldsmederna

Svar på tråden Guldsmed Borlänge/Falun/Dalarna?