• Äldre 2 Dec 08:45
    3320 visningar
    9 svar
    9
    3320

    11 juli 2015

    Ni som tänker gifta er lördagen den 11 juli, hur långt har ni kommit i eran planering?

  • Svar på tråden 11 juli 2015
  • Äldre 2 Dec 09:17
    #1

    Gästlistan är klar, lokal bokad, catering på G, klänningen har kommit (beställde från Kina så ville vara ute i god tid), tärnor och marsalkar informerade, Save the Date till långväga resenärer utskickade, tema bestämt... Typ så.

    Känns som att det är lång väg kvar dock. =)
    Själv då?

  • Äldre 2 Dec 15:28
    #2

    Oj det var en del.

    Vi har inte kommit allt så långt då min blivande man friade för ca 2,5 veckor sedan. Men gästlista är fixad, ringar bestämda, kyrka och lokal bokad

  • Äldre 2 Dec 15:35
    #3

    Det låter ju mycket ändå! Jag är i processen av att hitta en vigselförrättare och en fotograf... svårast hittills! Även catering-letanden har varit jobbigt.

    Vart gifter ni er?

  • Äldre 2 Dec 15:49
    #4

    Ja just nu letar jag catering. Det finns en del.

    Vi gifter oss i Borås i våran dop/konfirmations kyrka vart ska ni tillbringa eran dag?

  • Äldre 2 Dec 20:19
    #5

    Jag tror jag mailade 15 cateringställen och bara två svarade! Jäkligt frustrerande.

    Vi gifter oss utomhus på Alnö utanför Sundsvall, vigsel och fest på samma ställe för enkelhetens skull. =)

  • Äldre 2 Dec 20:30
    #6

    När ska ni skicka ut inbjudningar med tanke på att det är mitt i semestertider?

  • Äldre 2 Dec 20:33
    #7

    När ska ni skicka ut inbjudningar med tanke på att det är mitt i semestertider?

  • Äldre 3 Dec 08:25
    #8

    Vi hade tänkt gifta oss, utanför Borås, den 20 juni, men som nu förflyttas fram till den 4 juli och nu känns det snarare som att det lutar realistiskt åt den 11 juli (kyrkan vi vill vigas i ska renoveras i vår och pastoratet vågar inte svara på när konkret den är färdig, då det inte ens dragit igång så vi får vänta ut någon eller några veckor till).

    Han friade för en månad sedan så vi har inte hunnit fastställa så mycket än, och strulet med kyrkan gör det hela svårare för att vi vet ju inte vilken dag vi ska boka lokal/band och ev catering till (som för övrigt är bestämt iaf).

    Vi har gjort en grov planering, men kommer sätta oss i helgen och spika gästlista, temafärger, layout för inbjudningskort och trycksaker, musik till kyrka och fest, meny, underhållning  - tja allt i stora drag.

    Känner ingen panik, än...

  • Äldre 3 Dec 09:38
    #9

    malinschon:
    Vi skickar nog ut inbjudningarna i januari-februari nån gång. Jag är ganska säker på att de jag verkligen vill ha på plats kommer om de kan oavsett semestrar, och om jag tappar bort lite mostrar eller farbröder på vägen så gör det faktiskt ingenting... Vi har alldeles för många gäster ändå. =P Hur många ska ni ha?

    Pyttan:
    Frustrerande när man måste vänta på att andra ska bestämma sig! Man vill ju bara ha datum klart så man kan planera allt annat.

    Igår bokade vi vigselförättare också, och vi fick precis den vi ville ha, så jag är nöjd! =)

Svar på tråden 11 juli 2015