• Äldre 26 Nov 15:45
    1548 visningar
    2 svar
    2
    1548

    Olika höjd på ringen

    Jag håller på att bli galen.
    Min förlovningsring är 2,0 mm hög och 5,0 mm bred.
    Nu har jag hittat en vigselring som är 1,5 mm hög (själva ringen utan diamant) och 3,0 mm bred med en diamant i.
    Jag undrar om nivåskillnaden mellan ringarna kommer att störa mig. Eg hade jag velat hitta en med diamant som är lika hög som min förlovningsring för att det ska bli jämnt.

    Vad tror ni? Kommer det att se konstigt ut eller kännas lustigt?

  • Svar på tråden Olika höjd på ringen
  • Äldre 26 Nov 16:08
    #1

    Hej! 
    Ett tips: Ta kort på ringen och gå sedan till en juvelerare och "designa din egen ring" så kan du få den precis som du vill ha den.
    Vi gjorde våra egna ringar. Då fick vi välja material, höjd, tjocklek, antal stenar, storlek och kvalite på stenar etc helt själva. Vi hittade dessutom ett familjeföretag som var jättetrevliga och bra och mycket billigare än de stora kedjorna.

  • Äldre 26 Nov 16:12
    #2

    Tycker inte alls att det ser tokigt ut med ringar som är ganska olika. Min förlovningsring är med kanalfattning och väldigt modern. Kommer att titta efter en antik ring som vigselring och den kommer förmodligen att vara helt annorlunda. Till saken hör att mina ringar är i och kommer att vara i platina och min fästman har en enkel guldring. 

    Jag tycker väl att du ska fokusera på vad du tycker är snyggt och vad du trivs med. Sen är det bara strunta i hur andra eventuellt kan uppleva hur det ser ut. 

Svar på tråden Olika höjd på ringen