• crs

    Skor till kortare klänning?

    Hej!
    Igår beställde jag klänningen jag bestämt mig för att gifta mig i. Den ser ut såhär:

    Nu är mitt problem att jag har kikat runt lite på skor, men är typ helt lost. Jag trivs bra i klackar, men jag och min blivande snubbe är nästan lika långa och jag vet att han är inte helt bekväm när jag har höga skor. Och jag vill såklart att han ska känna sig bäst i världen på sin bröllopsdag. Så vad kan jag ha för skor? Jag tänker spontant ballerinor, men tror att jag isåfall skulle vara mest bekväm i en variant som har vristband. Men är rädd att mina fötter då mest ser lite avhuggna ut. Vad tror ni? Jag är dessutom himla ovan att ha öppna skor, brukar knappt ens använda sandaler på sommaren. Skulle gärna ha typ ett oxford skor till, men känns som att skinnskor skulle bli väldigt varm mtp att bröllopet kommer vara mitt i sommaren. 
    Jag är dålig på det här med skor, så vill ni hjälpa mig? Vad vore rimligt och snyggt att ha på fötterna till denna klänning, helst utan hög klack?

  • Svar på tråden Skor till kortare klänning?
  • Nyfiken gul , nu fru

    jag skulle satsa på ett par traditionella pumps.  Den klacken är väl typ 3 cm hög.  Du slipper ankfötterna som blir i ballerina och du får en stängd sko och ändå kan ha klack utan att bli längre än din man. 

    alternativt ha ballerina med liten kilklack. 

    Det finns både pumps och ballerina med vristband om man vill ha det lite mer elegant. 

    Du kan även ha gladiatorsandaler till.  

    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Pumps/Pumps/p/285260
    www.putfeetfirst.com/se/skopunkten/Kvinna/Sandaler/Sandal/p/284256

  • crs

    Ankfötter! Gud, vilket passande ord. Och exakt det jag vill undvika! :) Men ja, ett par pumps vore nog som lagom. Tack för inputen! Aldrig ägt ett par, men någon gång ska väl vara den första! Måste bara försöka förmå mig att tycka att de är tillräckligt snygga, har lite lätt att glida in bland de höga klackarna när jag kikar på skor och sen duger inget annat :P

    Och ja, eller hur. Ännu snyggare bakifrån. ;)

  • crs

    Okej, mer råd tack. Jag blev rätt förtjust i dessa skor: 

    Tror ni att de skulle funka till klänningen? Eller skulle det bli för stor kontrast mellan det luftiga vita och det blanka, hårda svarta? De fast i vitt hade varit himla perfekt, men de fanns såklart inte i vitt. Klänningen ser ut såhär bakifrån: 

    Så den är liksom inte bara mjuk och fluffig... Helst ska det väl dessutom matcha min snubbe med, och han kommer ha en mörkblå kostym med vit skjorta, ljusare blå fluga och svarta eller bruna skor, beroende på vad som passar bäst till vad jag har på mig. Han skulle iofs lika gärna kunna ha svart kostym med... 

  • Anna 2016

    Jag skulle tipsa dig om att gå till en dansbutik. De är faktiskt ofta väldigt bra på skor. När man dansar är det viktigt at skorna är bekväma och sitter bra och det finns olika höjder på klackarna för att tjejen inte ska vara längre en killen. 
    Sen skulle jag tipsa dig om att ha beige/hudfärgade skor istället för vita. Då blir det mer fokus på klänningen och det ser nästan ut som om du är barfota. 

  • crs

    Listigt, Anna! Dansbutik hade jag aldrig tänkt på själv. Tack för tipset :)

Svar på tråden Skor till kortare klänning?