• Beccka

    Litet romantiskt bröllop med få eller inga gäster, var?

    Jag har sedan jag var liten tänkt mig ett stort fint lyxigt bröllop med tre-rätters middag på ett slott och bröllopsvals till levande musik....

    ... men var efter tiden har gått har jag insett att ett litet intimt bröllop egentligen passar mig bättre. Jag är inte den som gillar att står i centrum, jag har ganska få vänner. Min sambo tycker inte heller han om att stå i centrum. Därtill har vi kommit fram till att vi inte vill spendera massor med pengar på en dag/ en fest, även om jag har förståelse för er som vill göra så, så är inte det vad vi vill prioriterar.

    Nu undrar jag om platser där man kan ha ett litet intimt personligt men väldigt romantisk bröllop? Vi kommer antagligen gifta oss helt utan eller med endast ett fåtal gäster. CopperHill i Åre har vigsel weekendpaket som verkar väldigt lockande där allt redan är ordnat... Jag vill gärna ha förslag på liknande lösningar eller bara fina platser. (Vi kan tänka oss både vinter, sommar, vår, höst bröllop.)

  • Svar på tråden Litet romantiskt bröllop med få eller inga gäster, var?
  • Alyllyra

    Vilken del av Sverige tänker ni er? Är det Åre/fjällen eller är ni öppna för lite vad som helst?

  • Beccka

    Hej,

    Vi kan tänka oss var som helst, även utomlands om vi hittar något bra alternativ :)

    Har du några tips?

  • AnnelieK

    Har funderat på samma av och till och pendlar mycket. Skulle vilja ha med närmsta familjen och vännerna. Har alltid drömt om ett vinterbröllop och har även jag tittat på copper hill i Åre. Blir lite långt att åka för oss dock.

  • Beccka

    Hej Annelie,

    Kul med någon mer som tänkt sig ett mindre bröllop. Vi är också lite tveksamma till om vi ska vara helt själva eller låta de närmaste vara med :)

    Har du hittat några andra alternativ än Åre som du tycker verkar passa för mindre bröllop?

  • Anniina

    Många "romantiska" boenden har bröllopspaket, jag vet tex att nån fjällstation har det (kommer så klart inte ihåg i huvudet bara för det, men jag tittade på det förut). Googla så lär det komma upp. Man kan ju ha ett litet och intimt bröllop nästan var som helst, så länge man har någon som kan viga en. Svenska kyrkan utomlands är ett tips om ni kan tänka er att gifta er kyrkligt. De lokalerna brukar inte vara så stora heller, eftersom de aldrig byggdes för att rymma ett helt samhälle.

Svar på tråden Litet romantiskt bröllop med få eller inga gäster, var?