• Äldre 17 Nov 08:31
    26919 visningar
    13 svar
    13
    26919

    Bra guldsmed i Stockholm?

    Hej!
    Vet att frågan har varit uppe förut, men nu var det ett tag sen och nya erfarenheter har säkert tillkommit här på BT. Vilka guldsmeder är bra att gå till i Stockholm? Jag har en ring med stenar som jag vill göra om, och jag vill inte att det ska kosta skjortan. Så hit me, var har ni varit, vad gjorde ni och hur mycket kostade det?

  • Svar på tråden Bra guldsmed i Stockholm?
  • Äldre 17 Nov 09:50
    #1

    Om du orkar ta dig till Norrtälje så finns Karin och Sören guldsmed. Dem gör efter dina önskemål. Är super nöjd med dem.

  • Äldre 17 Nov 12:30
    #2

    Jag gjorde min förlovningsring hos Wilhelm Peterssons Guldsmedsaffär på drottninggatan och den är jag jättenöjd med! Sen dess har jag lämnat in två guldarmband för avkortning och en guldring för förminskning hos dem och väntar nu på resultatet. Har tyvärr inte så mycket att jämföra med prismässigt men jag tycker att jag har fått väldigt bra bemötande och hjälp såhär långt åtminstone.

  • Äldre 17 Nov 14:40
    #3

    Jag och fästmannen beställde våra hos David Harper och är otroligt nöjda

  • Äldre 17 Nov 14:42
    #4

    Får man ställa den oförskämda frågan ungefär vad det kostade? Och så klart vad ni gjorde och om ni hade egna stenar/guld eller köpte allt.

  • Äldre 17 Nov 15:07
    #5

    Absolut, de gjorde ringen på min profilbild, den är i rött guld med en 0,34 ct diamant, köpte allt från guldsmeden, och den kostade ca 24000kr. Förminskningen av guldringen som jag har lämnat in nu tar de 950kr för.
    Så det beror ju på hur mycket du vill förändra din ring. Bäst är nog att helt enkelt att gå iväg och prata med ett par olika ställen som du tycker känns bra och få kostnadsförslag så har du lite mer att utgå ifrån i ditt beslut.

  • Äldre 18 Nov 12:14
    #6

    Bra kunnig  butiken har funnits 90 år ?

  • Äldre 18 Nov 16:29
    #7

    Kaplans Safir är duktiga. De ville ha drygt 400:- för att minska en ring åt mig. Den var särdeles besvärlig - diamanterna hotade att lossna - men de fixade det. Solig

  • Äldre 19 Nov 12:05
    #8

    Precis som VinterBrud2015 rekommenderar jag också Wilhelm Petterssons Guldsmedsaffär. Jag har varit där många gånger och alltid fått trevligt bemötande. Just nu är jag i färd med att uppgradera min förlovningsring och beställa vigselring.

    När det gäller den uppgraderade förlovningsringen har jag fastnat för en modell som inte fanns i Engelberts sortiment (som jag hade tänkt från början) så då föreslog butiskbiträdet att butikens egna guldsmed tillverkar en ring helt efter mina önskemål, och det skulle gissningvis kosta lika mycket eller lite mindre än om jag hade valt motsvarande ring från Engelbert.

    Läs mer om min ringprovning här: http://powderpinkroses.blogg.se/

    Och här är länk till Wilhelm Pettersson: http://www.wilhelmpettersson.se/

    Lycka till!


    Julia
  • Äldre 19 Nov 13:40
    #9

    Michael O'dwyer

  • Äldre 19 Nov 17:31
    #10

    Jag säger som föregående: Michael O'Dwyer. (Nära Liljeholmen). Han kan verka dyr om man kikar på hemsidan, men jag tycker han är riktigt prisvärd för det man får. Han gör dessutom alltid det där lilla extra för att man ska bli supernöjd och så är han enormt trevlig!


    Har gjort både min vigselring och mina diamantpärlörhängen hos honom. Jag kom dragandes med mina önskemål och utifrån dem kom han med designförslag. Han lyckades pricka rätt direkt och tillverkade sedan smyckena. Båda smyckena gick på kring 18000 kr vardera, men då var det hög kvalitet på stenar och pärlor, samt hög palladiumhalt på vitguldet. Endast det bästa är gott nog.Glad

  • Äldre 21 Nov 20:01
    #11

    Tack för tipsen. Jag får väl gå runt och kolla helt enkelt

  • Äldre 22 Jun 17:08
    #12

    Gammal tråd med jag rekommenderar starkt Annika Bertilsdotter i Gamla Stan; www.bertilsdotter.se

    Otroligt kunnig, trevlig och lyhörd!

  • Äldre 16 Aug 21:59
    #13

    Hej Blingebling!
    Bröllopet blev uppskjutet på grund av tråkigheter, så det är ändå aktuellt först nu. Så jag tackar för tipset och ska dit och kolla Skrattande

Svar på tråden Bra guldsmed i Stockholm?