• hooho

    missad graviditet vid vul

    Hej! Kan gynekolog missa en graviditet vid minst vecka 12? Har även inte gjort något positivt gravtest..
    Tacksam för svar

  • Svar på tråden missad graviditet vid vul
  • Ms T

    Ja kanske det. Men tycker inte dom borde missa, men har du inga tecken på att du är gravid så. Men om du inte har gjort något test hur vet du då att du är gravid?

  • hooho

    Jo jag har gjort massor test alla har varit negativa. Men har hört så många skräckhistorier att testerna har visat fel.. Har haft lite symptom bla huvudvärk, yrsel konstiga blödningar. Hehe men som sagt borde väl knappast kunna missa det:)

  • Ms T

    Det kan vara mycket. Men jag förstår. Gå till din BM och be henne göra ett ultraljud.

  • litenkaka

    Har gjort MÅNGA ultraljud och sett båda mina barn så tidigt som vecka 5 och vecka 6, att en van gynekolog eller BM skulle missa en graviditet i v12 känns högst osannolikt.

  • hooho

    Okej så tidigt. Ja då behöver jag nog inte oroa mig. Jag fick ju själv se skärmen och jag såg ju inget heller men vet ju inte hur det ska se ut. Det kan inte heller vara för stort för att synas då?

  • Alyllyra

    Nej, det är högst osannolikt att de skulle missa ett barn på ett ul, framför allt inte på vul som är (vad jag förstår) mer avancerat än ett vanligt ul.

    Jag gjorde vanligt ul i v 12 och det kunde inte ha synts tydligare. Ibland missar de tvillingar eller dylikt, men någon som har utbildning på ultraljudet skulle inte missa ett foster, varken med vul eller vanligt ul.

Svar på tråden missad graviditet vid vul