• Anonym (Novis­)
    Äldre 12 Nov 22:16
    6226 visningar
    11 svar
    11
    6226

    Skansen 2015-06-13

    Hej på er!
    Helt ny här och novis inom bröllopsvärlden.
    Vi har äntligen kommit till skott och bestämt att vi ska gifta oss på Skansens drop in-bröllop den 13/6-15. Vi har då varit tillsammans i drygt 13 år, förlovade i drygt 7.

    Har några praktiska funderingar som ni kanske kan hjälp mig att få svar på?
    - Brudbuketterna som går att köpa på plats, är de färdigbundna eller har man möjlighet att påverka färg och form? Hur var utbudet och prisklassen?
    - Smink och hår? Någon som provat? Nöjd? Prisklass?
    - Fotograf? Någon som provat? Nöjd? Prisklass?
    - Upplevde ni att de andra vigslarna (+gäster) runt omkring störde eran ceremoni?

    Vidare funderar jag lite över hur utbudet ser ut för barnen? Var det trångt att ta sig runt för att titta på djuren osv? Vi kommer att ha våra två barn med oss (9 & 7 år).

    Är även lite fundersam kring det faktum att prinsen och hans Sofia gifter sig samma dag, tror ni det kan krångla till transport till/från Skansen? Vi bor inte i Stockholm och kommer troligtvis ta bilen.

  • Svar på tråden Skansen 2015-06-13
  • Äldre 13 Nov 11:18
    #1

    Hoppar in!

    Vi har äntligen bestämt oss, vi skippar stort bröllop och satsar istället på drop in vigsel på Skansen. Fast egentligen vill jag ha stort bröllop men börjat inse att vi kommer aldrig komma till skott då :( vi har velat fram o tillbaka väldigt länge :/

  • Äldre 13 Nov 12:10
    #2

    www.skansen.se/sv/aktivitet/drop-brollop-13-juni-2015

    Hittade detta på Google, kostar de verkligen 800 kr för att få bli gift :O ?

  • Äldre 13 Nov 14:29
    #3

    Har mejlat Skansen. Japp i år kommer det kosta 800 kr för varje brudpar

  • Anonym (Novis­) Trådstartaren
    Äldre 17 Nov 11:43
    #4

    Vi har också velat ett tag, ganska många år Tungan ute , men nu kommit fram till att vi inte är ute efter ett stort bröllop. Ett tag funderade vi på att gifta oss utomlands, men hittade ingen bra tidpunkt i vårt tokpressade schema så tror att det här alternativet bli perfekt för oss. Känns på något vis lite roligare än en borglig vigsel hemma i kommunhuset.

    Målsättningen var att hålla bröllopet/vigseln väldigt enkelt, men upplever att jag rycks med lite i "hysterin" som ett bröllop för med sig.
    Ska man ha brudbukett eller inte? Fixa hår och makeup själv eller på salong?
    Vi har funderat kring om min mtb ska bära högtidsuniform då han har möjlighet till det eller om det blir "för mycket" och att man istället bör satsa på en vanlig kostym? Jag har (nog) bestämt mig för en knälång brudklänning i spets i alla fall, barnens kläder fixar vi fram i vår. Mannens nya ring är redan uthämtad och ligger och väntar i sin ask, min beställer vi i slutet på april. Sen var det den lilla detaljen med övernattning efter vigseln, frågan är hur länge man vågar vänta med att boka hotellrum med tanke på prinsbröllopet... Obestämd

  • Äldre 17 Nov 12:49
    #5

    Djurgårsbron brukar vara avstängd för biltrafik på sommaren, dagtid helger. Så ta reda på hur ni kan ta er nära med bil. Jag skulle dock aldrig ta bilen till Djurgården eller centrala Stockholm. Jag kan även tänka mig att stora delar av stan är avstängda om det är kungabröllop den dagen. Buss, taxi eller spårvagn skulle jag varmt rekommendera.

  • Äldre 20 Nov 17:54
    #6

    Ts. Jag kommer ha en enkel bukett. Enkel håruppsättning o sminkning :)

    Klänning har jag inte bestämt än, men sambon ska ta den kostym han har hemma redan :) vi kommer sova hemma. Våra vittnen blir min mamma med familj o efter vigseln så är dom välkomna hem till oss för lite firande :)

  • Anonym (Novis­) Trådstartaren
    Äldre 21 Nov 19:12
    #7

    Kommer säkert hinna ändra mig tusen ggr innan det är dags men just nu lutar det åt en enklare bukett med pioner och så ett besök på morgonen för att fixa hår och make up. Vi bor 16 mil från Sthlm så vi vill nog bo kvar och lyxa till det lite efteråt med hotellsvit, funderar även på om en lyxhytt på en av kryssningsbåtarna kanske skulle vara trevligt men lutar mest åt det förstnämnda.

  • Äldre 2 Dec 22:24
    #8

    Ja men eller hur, jag ändrar mig ofta :P har nog bestämt att sminka mig själv å håret oxå.

    Ja de var en bit att åka, ja låter mysigt :) själv så bor vi ca 1 timme från stockholm så vi kommer åka hem :)

  • Anonym (Novis­) Trådstartaren
    Äldre 2 Apr 14:46
    #9

    Inte jättelång tid kvar nu. Fler som planerar vigsel på Skansen?

    Jag har gått från enkelt till mer påkostat tillbaka till enkelt igen gällande blommor, håruppsättning osv.
    I nuläget blir det en enklare, knälång vit spetsklänning, inga blommor och möjligen fixar jag hår och make själv... dock har jag höjt budgeten en aning för ringarna istället så summa sumarum är nog kostnaderna ganska mycket högre nu än de var tidigare :-S Men det känns som välriktade pengar =)
    Vi har ännu inte bokat på ngt hotell då vi helt enkelt inte vet var vi vill övernatta, men antalet lediga rum krymper fort så snart måste vi verkligen ta tag i den biten....

  • Äldre 11 May 22:35
    #10

    Spännande, lycka till

  • Äldre 25 May 19:43
    #11

    Hej alla som ska gifta sig på Skansen!

    Jag har tid gör porträttfotografering om någon fortfarande letar fotograf.

    www.fotografannelie.com

    Hoppas vi ses

Svar på tråden Skansen 2015-06-13