• ariene

Brudklänning Göteborg

Brudklänningar i Göteborg

Här kommer några tips från mig...

1. Ute i god tid om du vill ha något från de kända märken.
    2. Gå till flera affärer och testa olika stilar.

Tips på butiker

Remanns högtider (Järntorget)
    Service:Ok, de erbjuder de modeller de har i butiken, eller de modellerna som finns i katalogerna. Vill man ha något från katalogen som inte finns i butiken så får du beställa hem den (köpa den). Jag tycker att det är svårt att föreställa sig när man inte har testat själva klänningen. Sedan är oftast väntetid minst 5-6 månader. Så var ute i god tid. Man måste även boka tid för att prova klänningar, vilket är en nackdel tycker jag. Då man ibland vill dit när man själv vill.
    Utbud: Många olika märken butiken är också ganska stor, även stora kända märken som Pronovias samt Maggie Sottero finns.

Tonys högtider (Vasaplatsen)
    Service: Ok, två män som jobbar där känslan var liknande som på Remanns där man får titta vad som finns i butiken samt att man kan beställa från katalogen. Tycker att nackdelen är att de har svårt att hjälpa en med själva provningen då man inte kan ta på sig en brudklänning på egen hand.
    Utbud: De har också en hel del stora märken.

Vasaplatsens skrädderi och uthyrningsaffär (Vasaplatsen)
    Service: Mycket trevlig personal som tittar vad din kroppsform passar i för typ av klänning. Hjälper dig med att testa olika varianter så att man känner sig nöjd. Säljer dock inte lika kända märken men hyr även ut om man tycker att det är smidigare.
    Utbud: Butiken ligger mittemot Tonys högtidskläder, inte så stor.

Ramona Design (Vid kungshöjd)
    Service: Varit här två gånger. Första gången var det en ung tjej som tog emot mig med tillsammans med mina brudtärnor. Vi var nöjda med servicen, då brudtärnorna testade runt. Tyvärr, förstod vi inte att de hade en designavdelning (där stora märken fanns).
    Var där för andra gången själv och mötte på en annan personal. Hon blev förvånad över att jag vill till designavdelning (känslan för mig var som att jag antagligen inte hade råd med det). Varav jag nu redan hade beställt en märkesklänning som de också hade inne menade hon på att hon inte litade på mig. Jag berättade att jag köpte från en annan butik, hon trodde inte på då heller. Måste säga att mitt intryck denna gång inte var bra, då jag upplevde att personalen vid flera tillfällen inte riktigt litade på mig.
    Utbud: Stort, klänningarna är indelade efter färgkoder och nyanser. Stor butik på två plan.

Wedding Square (järntorget)
    Service: Personal som utgår från kundens önskan om pris och "önskan" om hur klänningen ska se ut. Butikschefen påpekade även om att man inte ska titta efter märken utan ska testa och känna ifall det känns "rätt". Jag hittade min klänning här eller klänningar då en är i enklare stil.
    Utbud: De har två butiker, en i Gamlestan.

Som sagt är det mycket av mina egna erfarenheter. Man får gå dit och uppleva själv. Har läst mycket negativt om alla butiker, men samtidigt så beror det lite på vem man möter på själv och om du själv är trevlig mot dem så klart.

Lycka till!!!
  • Svar på tråden Brudklänning Göteborg
  • agftf

tack for att du delat med dig av dina upplevelser, upskattas verkligen!

Svar på tråden Brudklänning Göteborg