• Äldre 6 Nov 13:22
    4992 visningar
    18 svar
    18
    4992

    Kan inte bestämma mig. Smakråd

    Jag är oerhört svårt att bestämma mig för en förlovningsring. Min vigselring kommer förmodligen att vara en ganska enkel solitärring med en sten på ca 0.7 carat. Jag vill ha en förlovningsring som är halvalians för att kunna ändra storleken om det någon gång skulle behövas. Dessutom är jag allergisk mot guld och nickel så jag sikta därför in mig på platinum. Titan och stål är inget allternativ eftersom jag då inte alls kan få den stilen jag vill ha. 



    Denna ringen är från Etsy och en säljare i Kalifornien som har väldigt bra recensioner. Gillar den för att den är lite annorlunda. 



    Denna är från Vanbruun som är Svenskt. Jag gillar kanalfattning och att handla från en Svensk tillverkare ger ju vissa gigantiska konsumenträttsliga fördelar (jag är jurist men inrikting på internationell konsumenträtt). 

    Jag är verkligen förtjust i båda och båda har fördelar utöver att vara fina. Vanbruun har bra och personlig servis + svenskheten. Den amerikanska ringen är fin och helt unik. 

    Priserna är ungefär desamma så det handlar bara om vilken som är finast... Have at it folks!

  • Svar på tråden Kan inte bestämma mig. Smakråd
  • Äldre 6 Nov 13:47
    #1

    Jag gillar den övre, den är mer unik.

  • Äldre 6 Nov 14:09
    #2

    Båda är fina, den övre är lite mer speciellt men kan nog lättare fastna i saker :) 

  • Äldre 6 Nov 14:14
    #3

    Tack för alla åsikter. Jag upplever att stenarna sitter "säkrare" i den kanalfattade. För min del lutar det mest åt den nu. Mest kanske för att jag är yrkesskadad. Att låta tillverka en liknande ring som den första skulle kosta över 10.000 och det är lite väl dyrt för en förlovningsring. 

  • Äldre 6 Nov 14:25
    #4

    Låter som ett bra val :) 

  • Äldre 6 Nov 14:29
    #5