• Cecilia90

    Hjälp med inbjudningar!!!

    Hej!
    Jag vill gärna bjuda tjejerna i mitt fantastiska fotbollslag men frågan är ska jag bjuda deras respektive? Eller hur hade ni gjort? 

    Har googlat lite och enligt etikettens regler ska man bjuda respektive, men är fortfarande osäker!!!

  • Svar på tråden Hjälp med inbjudningar!!!
  • Mirred

    jag tänker lite såhär, du bestämmer ju vilka du vill bjuda, "traditionen" säger väl att man ska bjuda respektive, men känner man dem inte alt. inte vill ha med dem så tycker jag inte man ska behöva bjuda

  • ellendellen90

    Jag vi har valt att tillåta respektive för våra absolut närmaste dvs syskon och riktigt nära vänner. Vad gäller kollegor och andra får de komma själv, jag tycker absolut att det kan vara okej att bjuda folk ensamma förutsatt att de känner andra som också är där ensamma. Även om de flesta är sociala och glada kan det vara bra att se till att alla har en kompis.. Så att bara bjuda ett fotbollslag utan deras respektive tycker jag är helt okej, de har ju alltid varandra om nu alla andra är för tråkiga :P

  • Cecilia90

    Tack så mycket för era svar. jag resonerar så att om jag bjuder dem som grupp och då är det i varandras sällskap. Men dock känner jag/ vi några av de respektive och känns konstigt att bjuda några respektive och inte andras. Är jätte svårt detta
    Ska skicka ut inbjudningarna i januari och tänkte snart beställa hem dem så kommer nog vela in i det sista.

  • ellendellen90

    Tycker att du ska vara lugn. De flesta förstår nog att bröllop är dyrt och att man därför inte kan bjuda allas pojkvänner/flickvänner. Om du pratar med dem kommer det säkert att förstå.

Svar på tråden Hjälp med inbjudningar!!!