• Äldre 15 Oct 22:00
    1692 visningar
    1 svar
    1
    1692

    Vigselförättare i Stockholm

    Hej,

    Har ni tips om en bra/rolig/personlig borglig vigselförättare i Stockholm? Har googlat men det är svårt att hitta och listan på Länsstyrelsen är lång. Hur väljer man ut vem som passar?
    Vi vill ha en lite längre borglig vigsel, lite mer än bara "I do". Den ska vara rolig, personlig, varm och glädjefylld. Känner ni någon som detta passar in på hör gärna av er!

    Kram Elizabeth

  • Svar på tråden Vigselförättare i Stockholm
  • Äldre 15 Oct 22:20
    #1

    Jag hoppas att du får bra tips från andra brudpar inom kort. Annars är mitt råd att du mailar ngr utvalda och ställer konkreta frågor kring vigseln. Deras svar brukar kunna vara ledande i hur de är som personer. Efter det väljer du ut några som du ringer till om det är möjligt.


    Som förordnad vigselförrättare får jag och mina kollegor 110 kr per vigsel (och 30 kr för dom som följer därefter och på samma dag) - så detta gör jag för att jag tycker att det är roligt och en ära att få delta. Därmed är jag och många andra förrättare villiga att lyssna på brudparets önskningar/drömmar och gå den extra milen. Men inte alla är det och faktiskt med all rätt, hur hårt det än kan låta. Det ingår inte i uppdraget vi har från Länsstyrelsen helt enkelt. Men som sagt, maila och låt din magkänsla leda dig.


     


    Innerligt lycka till!

Svar på tråden Vigselförättare i Stockholm