• karanf­il
    Äldre 21 Sep 16:25
    1986 visningar
    4 svar
    4
    1986

    Vår bröllopsdag 30 augusti <3

    Jag skrev flitigt på gamla bröllopstorget under namnet amerika men av olika anledningar blev våra bröllopsplaner helt annorlunda än vi tänkte från början. Kanske är det fortfarande någon som känner igen mig sedan dess.

    Från att ha planerat för en ganska så stor fest i lokal med omkring 60-70 pers, blev det nu i all enkelhet i vårt hem med bara de närmaste, vi var 20 pers inkl 6 barn.

    Vi möblerade om hemma och dukade upp ett långbord i vårt vardagsrum.


    Servetter beställde vi hos min bästa väns pappa i Gamla Linköpings tryckeri


    Jag hittade en klänning på rea (!) i en tantaffär och min man hittade, efter allt strul med Suitopia, en snygg kostym. Mina skor hade jag redan hemma och mannen köpte sina när vi var på bröllopsresa i Istanbul i maj (ja, vi skulle ju gift oss i maj....)
    Jag gjorde en håruppsättning hos frisören (inget löshår här inte!) och fixade själv både smink & naglar. Vigselringen hittade vi hos Ernest Jones i London när vi var där i somras, tre diamanter precis som jag ville ha (symboliserar mina tre "pojkar": min man och mina båda söner) till nedsatt pris. Jag hade ingen brudbukett och mannen ingen knapphålsblomma för vi skulle åka på semester bara två dagar efter vigseln och när allt annat var så enkelt kändes det dumt att köpa blommor som bara skulle stå och vissna. Jag gjorde däremot egna blomsterarrangemang att ha på borden som jag blev väldigt nöjd med.

    En kompis som vi vet är duktig fotograf tog bilder och våra bästa vänner var vittnen när vigselförrättaren kom hem till oss en timme innan de övriga gästerna.


    Sedan hade vi beställt karibisk buffé från Östenssons + smörgåstårta (för det är det bästa min man vet!) och tre olika tårtor. Min man hade också gjort iordning några fat med meze som ställdes fram på bordet; rökt nötkött, salami och vitost, från hans hemland. 
    Tårtorna blev fel i beställningen så vi fick inte dem vi ville ha, men det gjorde inget, huvudsaken var att det fanns en glutenfri (Schwarzwald) till min son.


    Det blev en underbar dag, precis som vi ville ha den, i all enkelhet men med mycket glädje, kärlek och högtidlighet.

  • Svar på tråden Vår bröllopsdag 30 augusti <3
  • Äldre 21 Sep 17:10
    #1

    wow grattis först å främst till er härliga dag!    Kärleken lyser om er verkligen. Jag får faktiskt tårar i ögonen av dom fina bilderna och er historia. 

    Härlig berättelse och tack för att du delar med dig! 

    Stor kram och grattis! Hjärta

  • Äldre 21 Sep 20:27
    #2

    men så kul! grattis! va fina ni var! 

  • Plätti­s
    Äldre 22 Sep 08:50
    #3

    Grattis! :D Så himla kul att se att ni fick varandra till slut, såg bara att du försvann tidigare och undrade var du tagit vägen  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 22 Sep 13:35
    #4

    Vad kul att du kom tillbaka och berättade! Så fint och kärleksfullt bröllop! :) 

Svar på tråden Vår bröllopsdag 30 augusti <3