• snowstars

    Hur sjutton ska jag ha håret?

    Jag har total idétorka när det gäller hur jag ska ha håret vid vigseln. Nu är det lite mindre än fyra veckor kvar så jag känner att jag behöver ett konkret förslag snart. 

    Mitt hår är hyfsat långt, når halvvägs mellan axeln och armbågen ungefär. När jag liksom känner efter vill jag gärna ha en halvuppsättning med lockar som ringlar ner på ryggen (originellt och så). MEN då ska klänningen vara båtringad så jag funderar på om det kommer störa linjen där bak? 

    Jag trivs inte med helt uppsatt hår, tycker mitt ansikte ser ut som en ost då. Jag skulle gärna ha någon slinga som hänger ner framme vid ansiktet. Jag gillar lockar. Har ännu inga hårsmycken eller någon slöja, men kan väl inhandla om det behövs. 

    Har någon något förslag för snart känns det som att jag bara gör en hästsvans och gifter mig i den? 

  • Svar på tråden Hur sjutton ska jag ha håret?
  • Ninisen

    Tyckte också att det var svårt att bestämma mig, men till slut kom jag på hur jag ville ha det på ett ungefär, kontaktade frisören och resten löste vi tillsammans.
    Vad tror du om något liknande detta; weddbook.com/media/1906946/hair, man kan låta några slingor av hår hänga löst kring ansiktet och sedan fästa lockarna i nacken ganska högt upp. På det sättet störs inte halsringningen.
    Finns en del fina på den här sidan också: www.prettydesigns.com/15-glamorous-wedding-updos/
    Lycka till

  • Plättis

    Halvuppsättning med lockar + båtringning ser inte alls konstigt ut! 

    Om du ska fixa håret hos frisör så har hen säkert toppenbra idéer för att få upp övriga håret, annars borde hårnålar och två kilo hårsprej göra susen  


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Ello

    Jag har inte fått en bra bild ännu på håret, men det är början på en fläta precis under mitt hårsmycke, och sedan hänger lockarna "fritt". Fick bort håret från ansiktet, men hade två slingor framtill eftersom jag inte ville ha det helt tomt.

    Kanske kan vara något?

  • snowstars

    Tack för fina förslag, jag har samlat ihop flera idéer och gjort en provuppsättning som jag tror jag kommer bli nöjd med. Känns så skönt att ha fått ett hum om vad jag vill! 

Svar på tråden Hur sjutton ska jag ha håret?