• mrsbambs

Vågar man vänta på rean?

Hej, 
    Har precis kommit in i brudklänningsdjungeln och nu står jag inför ett dilemma. Har varit och provat klänningar och har 4 favoriter, tre som alla likarna varandra och en helt annorlunda. Alla är i samma prisklass 7000-8000 kr. De som liknar varandra är axelbandslösa figurnära modeller (alltså ganska vanlig modell) den sista är lite mer speciell med spetsärmar. så till frågan, jag har förstår att de brukar vara rea på brudklänningar under hösten och när jag provade den "speciella" klänningen fick jag höra att de hade "tjuvstartat" rean på det märket och blev erbjuden 20% rabatt. Så nu vet jag inte hur jag ska göra. vänta till riktiga rean startar och hoppas någon av favoriterna blir nersatt ännu mer eller köpa nu så jag är säker på att jag får en klänning jag älskar. Är de snålt att vänta på rean? Ska gifta mig först om ett år så har ju ingen panik, men skulle kännas lite surt om jag betala ordinarie pris och sen blev de rea en månad senare. Och hur mycket brukar de gå ner i pris vid en rea. vet verkligen inget om sånt här.  

• Svar på tråden Vågar man vänta på rean?
  • Plättis

Jag hade samma tanke, men blev snål även på rean (min klänning kostade 10 000 före rean, långt över min budget) och har inte kunnat sluta tänka på klänningen trots att den inte finns att få tag på någonstans. Jag har även haft kontakt med tillverkaren för att se om det inte går att hitta den. Alla klänningar är plan B numera, så om du är helt övertygad om att den du vill ha är den du provat - vänta inte!

Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Vågar man vänta på rean?