• eWe
    Äldre 20 Aug 11:04
    2190 visningar
    3 svar
    3
    2190

    byta en bokstav

    Hej alla!


     


    Hur lång tid efter vigseln har man på sig att fixa allt som bankkort, körkort osv?


    Jag heter evelina, men tänkte i samband med vigseln ändra mitt v till ett w, men hade så fullt upp med allt så jag glömde skicka in papprena.


    Nu har det börjat kommit från skatteverket osv efternamnsbytet gått igenom, men hinner jag fortfarande skicka in papper på att jag vill byta v till w, eller är det försent?


    (gifte oss för 3,5 v sen)

  • Svar på tråden byta en bokstav
  • Äldre 20 Aug 11:42
    #1

    Du har redan bytt namn nu (eftersom du fått papper att det är klart), så då får du göra en namnändring.

  • eWe
    Äldre 20 Aug 11:55
    #2

    Ja det jag mena. Men undrade om det är försent å göra det? För det tar ju ett par veckor för skatteverket att handlägga sådant och under den tiden är det ju onödigt jag fixar nytt körkort, pass osv.


    Därför jag ville veta hur lång tid jag har på mig efter ett efternamnsbyte att skaffa allt? För har man flera månader på sig så är det ju okej om jag skickar in jag vill göra en namnändring innan jag skaffar nytt..

  • Plätti­s
    Äldre 20 Aug 14:04
    #3

    Ring och fråga! Det är säkraste sättet att få svar. Vissa saker kommer automatiskt på posten, annat måste du ta tag i själv. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden byta en bokstav