• Äldre 17 Aug 12:48
    1965 visningar
    5 svar
    5
    1965

    Bra å hållbara läppar/produkter???

    Nu är det nära bröllop och det mesta är klart.
    Men läpparna. Jösses. Vad vill man ha?? Nått vill man ju kleta på. Kanske ljusrosa eller bara lite glans. Hur som ska det sitta sitta och sitta ordentligt!

    Ge mig förslag på bra grejer. Plus är ju om dom inte kostar skjortan

  • Svar på tråden Bra å hållbara läppar/produkter???
  • Äldre 17 Aug 14:15
    #1

    Damen säger: Kicks har bra personal och bra utbud så du kan hitta din stil och prisklass


    Live free, ride free
  • Äldre 17 Aug 14:16
    #2

    Damen igen: Loreal funkar alltid och har bra grejer


    Live free, ride free
  • Äldre 17 Aug 15:11
    #3

    Tack!! Fler?

  • Äldre 8 Sep 12:30
    #4

    Makeupstore skulle jag nog hellre tipsa om, om du vill ha bra läpprodukter till ett någorlunda pris.


     


    Läppar måste man alltid bättre på under ett bröllop. That's just fact. Spelar ingen roll vilket märke du har - skulle jag nog säga - även om olika märken självklart sitter olika bra.

    Däremot kan du använda andra produkter för att läpparna ska hålla så länge som möjligt. T.ex. är det isf viktigt att göra en "läppbas" genom att lägga ett läppstift i rätt färg (även om du i slutendan vill ha läppglans), samt en penna till konturerna om du vill ha det. Sedan ska du pudra läpparna med transparent pudder och lägga läppstiftet en gång till - och pudra igen! Då har du basfärgen, även om den i det läget ser lite svagt och pudrigt ut. Sedan lägger du läppglans på det eller läppstift igen beroende på om du vill ha matta eller glansiga läppar. Poängen med allt pudrande är att göra en färg som håller - under glanset.

    Sen är det tyvärr så att glans är fukt och fukt äter upp smink. Glansiga läppar måste alltid bättras på. Vill man ha matta läppar har man större chans att få dem att hålla kanske till och med hela dagen utan att behöva göra något.


    Lycka till! :)

  • Äldre 8 Sep 17:06
    #5

    Jag gifte mig den 30/8 och jag använde mig av MAC lip primer först, sen läppenna över hela läpparna (MAC), sen läppstift från MAC, sist lipstick sealer från Make up Store (själva förpackningen ser ut som nagellack, men det blir inget synligt av det på läpparna. Svider lite när man tar på det, men när det är torrt känns det inget).

    Det funkade perfekt och satt som berget trots alla pussar :).

    Lycka till!

Svar på tråden Bra å hållbara läppar/produkter???