• Äldre 13 Aug 12:14
    4938 visningar
    8 svar
    8
    4938

    Jönköpingslän brudar

    Hej alla jönköpingslän brudar! Min sambo friade den 13/7-14 på semestern i Kroatien! Vi vill ha vårt bröllop under år 2015 (ev vinterbröllop) med borglig vigsel. Har kollat runt lite efter lokaler men hittar inget vettigt. Vi vill ha någon fin lokal för upp till 100 gäster som vi kan fixa iordning självs och ha egen mat och dryck. Har tittat på hooksherrgård som är heeeelt underbart, MEN det blir för dyrt eftersom vi vill ha obegränsat med alkohol och inte bara det dom erbjuder till maten... Så alla tips är välkomna!!!

  • Svar på tråden Jönköpingslän brudar
  • Äldre 13 Aug 12:50
    #1

    Hej! Jag bor visserligen inte i länet längre men är uppvuxen i Huskvarna och gifter mig där nästa sommar. Vi gifter oss i Hakarps kyrka den 22 augusti och kommer ha vår bröllopsfest på Stockmakaren i Huskvarna :) Hakar gärna på här ändå om det är ok? Kanske kommer det lite tips på frisörer och liknande som kan vara bra :)

    Hooks herrgård tittade vi på med men det är ju hiskeligt dyrt! Plus att det hade blivit långt för våra gäster att åka från Hakarp till Hook. 

    Vet att det finns en stuga i Stadsparken man kan hyra till bröllop, vet inte alls hur mycket det kostar dock... Och IKHP-stugan finns ju också, lite liten och inte så lyxig kanske... :)

  • Äldre 13 Aug 13:23
    #2

    hej! va roligt för er!! klart du får haka på. ja ska googla lite om dessa ställen. tack! aaaallllt är helt nytt för mig så känner mig lite vilsen!

  • Äldre 13 Aug 13:24
    #3

    Beroende på vilket stuk ni vill ha på bröllopet så finns Blankefalls loge utanför Nässjö. Vi kommer gifta oss där nästa sommar. Fick ett väldigt bra intryck av ägaren när vi var där och tittade och man får göra så lite eller mycket man vill med dekorationer, mat och dryck eftersom man fixar det själv. Tror att de kan hjälpa till med personal om man behöver det också.

  • Äldre 13 Aug 13:25
    #4
  • Äldre 13 Aug 13:32
    #5

    åh de va verkligen jätte fint! tack för tipset!

  • Äldre 13 Aug 17:03
    #6

    Ingen orsak. :) Säg till om ni bestämmer er för att vara där tillslut så kan vi jämföra erfarenheter. :)

  • Äldre 25 Oct 20:51
    #7

     


    Har också varit och kollat på Blankefalls,....superfint och trevlig ägare...
    dock är den en liten smal trappa som man ska gå upp på, så inte ultimat om man har mycket folk med barnvagn, rullstol, pensionärer etc.. Men det finns bar och dansgolv, samt en "extra bar" där man kan ha ex korvkiosk när man åker hem på kvällen. Mycket utrymmen, så passar bra för stort bröllop, kommer inte ihåg max, men det var säkert 170 pers...
    En nackdel med Blankefalls är även att det är ganska dyrt ca 8000-11 000 beroende på om man vill ha värme osv.
    Ägaren är verkligen jättetrevlig.

    Vi kommer att ha vårt bröllop på Åsens by, supermysigt, där går man in direkt i logen och allt är i ett plan. Dock får man plats med max 100 pers där. det kostar ca 2000-4000 beroende på om man hyr lördagen eller hela helgen, då finns även ett vandrarhem för ca 35 pers på gångavstånd.

    Ett annat tips på "loge" är Martinsgården i Norrahammar, har dock inte varit där på bröllop på 10 år, så vet inte hur det är där längre.

    Sedan finns även Sjöbogården som ligger i närheten av avfarten till Vaggeryd. Mysigt, men en hel del jobb att fixa med. Ligger vid en sjö, osäker på priset där...

    Mysigaste stället som ändå har lite log källa är ju verkligen Café lustfyllt utanför Habo, de skulle dock inte ha så många bröllop där nästa år....

    Har kollat på typ 20 ställen, så vill ni ha fler tips hör gärna av er....

  • Äldre 25 Oct 20:53
    #8

    Hur många får plats på stockmakaren? någon som vet om maten är god där?

Svar på tråden Jönköpingslän brudar