Ångest!
som en del kanske vet så upptäckte jag att min brudklänning är för stor... jag har gått ner en del senaste halvåret/året och "tonat" till mig så att säga.
nu sitter jag här med ångest och funderationer - ska man sy in klänningen man har? eller ska jag leta efter en ny? jag kan ju kolla om jag kan sy in den.. emn samtidigt har jag ju haft lite tveksamheter kring den, och det mest över bystdelen, draperingen och det där är inte bra på mig tycke rjag, och jag har inget att fylla ut med... :p
och om jag köper en ny - dels känns det ångestladdat då jag då lägger ut mer pengar än planerat, vi vill ju ha det så billigt som möjligt, och va fasen ska jag göra med den jag redan har? försöka sälja vidare??
och dels - va fan ska jag ha?? vad passar mig? jag kan ju visseligen pröva mig fram i en butik... något jag gillar är i alla fall enkelhet, och att visa mina former! dock tro jag inte sjöjungfru passar mig.. har ganska breda höfter.. och stilen jungfru känns så.. överlyxigt.. Gillar medeltidsstuket också.. men det kan vara lite dyrt för vår plånbok....
kollar på blocket och har hittat en jag gillar, en Nixa det med (jag gillar nixa) och skitenkel, nästan onödigt enkel. :P men snygg. dock funderar man ju - ska man chansa och köpa den NU, eller ska man vänta och hoppas den är kvar sen? eller att det finns liknande? jag är ju itne så stor heller. jag är 158 lång, enligt måtten har jag stl 34 i brudklänningsstorlek... klänningen jag hittade var en 34. lite längre, men det kan ju läggas upp...
så mycket tankar som far igenom.. det är ju "bara" ett år kvar.. dessutom kommer jag träna mycket mellan somrarna, så jag hinner väl tona till mig ännu mer.. men det känns som så stressigt att jag måste ha klänningen klar NU! fråga mig inte varför... har ingen aning..
ville väl bara gnälla lite.. gnällgnäll. hehe.