• eWe
    Äldre 6 Aug 13:28
    2786 visningar
    5 svar
    5
    2786

    Namnbyte som gått igenom

    Hej!


    Har sett en hel del trådar om detta ämne, men vill föräkra mig extra noga därför jag skriver en ny.


    Vi gifte oss 26/7 och har en resa till Italien bokad på lördag (9/8) Jag bokade resan i mitt gamla efternamn så det står samma namn på biljett och pass men redan idag kom det från skatteverket att mitt nya efternamn gått igenom.


    Kan det bli nå problem nu?


     

  • Svar på tråden Namnbyte som gått igenom
  • Aniara­4
    Äldre 6 Aug 14:00
    #1

    Det borde inte vara något problem, huvudsaken är ju som du säger att det står samma namn på biljetten och passet. Men du kanske kan ta med dig ett intyg om  giftermål och namnbyte för säkerhets skull, om du hinner ordna det?

  • eWe
    Äldre 6 Aug 14:37
    #2

    Jag har ju fått vigselintyget samt registrering om namnändring, om jag tar med mig de två? För hur det än är så hinner jag inte fixa nytt pass tills lördag.


    Trodde dock inte det skulle gå på bara 1,5 v.. Verkat gått väldigt fort

  • Aniara­4
    Äldre 6 Aug 15:09
    #3

    Ja, det var ovanligt fort! Som du säger, det finns ju ingen chans att du skulle hinna fixa nytt pass, men det borde alltså inte vara några problem.

  • Äldre 7 Aug 09:56
    #4

    Man kan fixa nya provisoriska pass på typ en timme. :)

  • Äldre 7 Aug 10:44
    #5

    Ingen ide att fixa nytt pass om biljetterna är i gamla namnet. Bara att åka på passet du har. Men som de säger ovan ta med kopior på namnbytet om du är orolig men jag hade bara åkt Ha en underbar bröllopsresa!

Svar på tråden Namnbyte som gått igenom