• MadeleineSimon

Fin lokal vid vattnet i Stockholmsområdet?

Vi ska gifta oss på midsommarafton och letar efter en passande lokal som ligger intill vattnet. Vi letar efter något idylliskt :) Max 1 timme från Stockholm och inga drömsiffor? Vi är ett litet sällskap på 45-50 pers. Får gärna vara en liten gård/pensionat/båthus osv? Tacksam för svar!

• Svar på tråden Fin lokal vid vattnet i Stockholmsområdet?
  • Alyllyra

Vi var på ett fantastiskt härligt bröllop på Sunda gård på Blidö. Ligger precis vid vattnet väldigt idylliskt, men jag har tyvärr ingen koll på priser eller tillgänglighet...

• AnnaSthlm

Vet några som hade på Telegrafen Saltsjö Boo bröllop med gäster på båt och sedan middag där

• Nightrod

Annars finns det ju endel fina båtar på södermälarstrand som kanske skulle passa.

Live free, ride free
  • enilorac81

AnneliK .- har du haft fest på Långholmens festvåning? Om ja, hade ni på musiken längre än till kl 1?

• AnnelieK

Nej har bara hört talas om det i en artikel jag läste, är ifrån och bor fortfarande i Borås. Så vet inte så mycket mer tyvärr.

• mikesth

Ersta terrassen. Vi gifte oss borgerligt där och det var kanon. Fin utsikt över Stockholms inlopp och faktiskt riktigt bra servering. Är väl dock inte 100 % idylliskt även om läget är fantastiskt. 

Högre poäng på idylliskt får Skärholmens gård där vi ändå valde att inte gifta oss. Skulle säkert också varit lysande men vi valde att göra transporten enkel för alla. Ytterst trevliga att ha och göra med var de också.

Bägge ställena borde kunna ta ett sällskap på 40 pers utan problem.

• mikesth

Sedan är nog inte midsommarafton den bästa dagen att få personal till ett bröllop, eller över huvud taget att hyra en festlokal. Kan man tänka sig att betala 3 gånger normal timtaxa så kan det säkert gå bra men just det utgår jag från att ni redan tagit höjd för i er budget,

Svar på tråden Fin lokal vid vattnet i Stockholmsområdet?