• Äldre 25 Jul 18:38
    4925 visningar
    1 svar
    1
    4925

    Hjälp! Kavajen är förstörd.

    Vi köpte en kostym på Hugo Boss Outlet för några månader. Min man har hängt den i fönstret med kostymskydd från Hugo Boss och inte tänkt mer på det. Förra lördagen skulle vi ta kostymen till skräddaren märkte jag att kostymskyddet hade frätt sönder av värmen och min mans kostym var blekt av solen på två ställen, framförallt en fyrkant bak på kavajen, kanske 7x7 cm. Ser ut ungefär som pollen i färgen. Det satt en plastficka just där på skyddet. Skräddaren/kemtvätten kan inte göra nåt, så vi får väl köpa en ny kavaj, men nu undrar jag: någon som har tips? Eller någon som rent utav jobbar på kemtvätt, känner nån som jobbat på kemtvätt eller som varit med om något liknande? Går det att färga med textilfärg? Kostymen är svart, men inte kolsvart, utan kostymsvart, om ni förstår ???? Tusen tack för alla goda råd!

  • Svar på tråden Hjälp! Kavajen är förstörd.
  • Äldre 25 Jul 22:12
    #1

    Om alternativet är kasta utan att försöka färga eller att färga och det inte funkar så att ni måste kasta, så skulle jag ju ha försökt färga.


    Kolla bara vad det är för material, och försök hitta färg som materialet tål (alltså i temperatur, man bör ju kanske inte färga ylle i 90 grader liksom ;) )

Svar på tråden Hjälp! Kavajen är förstörd.