• Fromyouon

Hyra klänning?! BRÅTTOM

Hej alla :)

Jag & min sambo ska gifta oss som en överrasking i samband med vår sons dop.. Impulsivt och galet, precis som vi är. Dop/vigsel är 13/9 & jag har ingen klänning. Var kan man hyra detta? Jag ser ingen riktig anledning att köpa en klänning jag ändå bara ska ha på mig vid ett tillfälle :p Det känns ju onekligen mer ekonomiskt också ;) Livet med mammapenning är ju verkligen sådär! Haha.. Ska sägas att klänningen bör finnas i Malmö/Lund-området..
    Snälla hjäääälpppppp

• Svar på tråden Hyra klänning?! BRÅTTOM
  • Krystal

Kolla på Tradera eller Blocket. Det är iallafall nästan två månader kvar så du ska nog lyckas hitta en. Eller kolla på typ Ellos eller Halens, där kan det ju även finnas klänningar som inte är så mycket brudklänninga men dock fina

• Fromyouon
    Krystal skrev 2014-07-19 17:56:02 följande:

Kolla på Tradera eller Blocket. Det är iallafall nästan två månader kvar så du ska nog lyckas hitta en. Eller kolla på typ Ellos eller Halens, där kan det ju även finnas klänningar som inte är så mycket brudklänninga men dock fina

Fast jag vill ju inte köpa en. Har redan fina klänningar, men vill ha en klassisk brudklänning Tack ändå.
  • Chicita

99% av alla butiker som säljer brudklänningar brukar hyra ut.

Gå till den närmaste och fråga helt enkelt :)

• Himla
    Fromyouon skrev 2014-07-19 17:52:51 följande:

Hej alla :)

Jag & min sambo ska gifta oss som en överrasking i samband med vår sons dop.. Impulsivt och galet, precis som vi är. Dop/vigsel är 13/9 & jag har ingen klänning. Var kan man hyra detta? Jag ser ingen riktig anledning att köpa en klänning jag ändå bara ska ha på mig vid ett tillfälle :p Det känns ju onekligen mer ekonomiskt också ;) Livet med mammapenning är ju verkligen sådär! Haha.. Ska sägas att klänningen bör finnas i Malmö/Lund-området..
    Snälla hjäääälpppppp

Dyrare att hyra en klänning än att köpa en på rea och i dag är det många ställen som inte hyr ut brudklänningar alls pga att det ofta blir billigare att köpa en. Köp en på rea, jag har sett brudklänningar från 400kr här i sthlm i butik. Eller köp en vacker vanlig vit klänning.....
  • Fromyouon
    Chicita skrev 2014-07-19 18:58:56 följande:

99% av alla butiker som säljer brudklänningar brukar hyra ut.

Gå till den närmaste och fråga helt enkelt :)

Ska göra det Får ta mig till Malmö nu i veckan! Tack!
  • Nyfiken gul , nu fru

det är INTE biligare att hyra klänningen än att köpa den. 

Du kan få en helt ny klänning för runt tusenlappen och att hyra en liknande klänning brukar vara dyrare eftersom butiken ska ha sitt i form av arbete , tvätt osv. 

har du ansträngd ekonomi råder jag dig att köpa en klänning och gör det via blocket eller annat.  Tro mig, du kan komma att vilja ha kvar klänningen. En brudklänning är ju ändå en brudklänning. 

Jag har varit gifft i tio år och har kvar min klänning.  Och ångrar du dig kan du alltid sälja den. 

Kanske dina barn en dag vill ha samma klänning?  

Svar på tråden Hyra klänning?! BRÅTTOM