• Äldre 15 Jul 11:27
    2168 visningar
    5 svar
    5
    2168

    Ska vi skriva med vaktmästaren i vigselprogrammet? (Alltså där bak med prästen och musiker, tärna, näbbar och bestman)

    Kommer vaktmästaren känna sig glömd och mindre viktig om hon inte står med i programmet? Hur har ni tänkt och gjort? Insåg att vi inte tänkt på detta, och ikväll ska vi skriva ut programmen!! Hjälp!!

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska vi skriva med vaktmästaren i vigselprogrammet? (Alltså där bak med prästen och musiker, tärna, näbbar och bestman)
  • Äldre 15 Jul 15:44
    #1

    Helt onödigt. 


    Vaktmästaren är där för att se till att allt flyter på. Hon/han ska finnas, fixa, mm men inte synas och höras. :) 


    Det är dennes uppgift.

  • Äldre 15 Jul 18:42
    #2
    Chicita skrev 2014-07-15 15:44:39 följande:

    Helt onödigt. 

    Vaktmästaren är där för att se till att allt flyter på. Hon/han ska finnas, fixa, mm men inte synas och höras. :) 

    Det är dennes uppgift.


    Tack så mycket för ditt svar Chicita!
  • Äldre 15 Jul 20:47
    #3

    Nej

  • Äldre 20 Jul 20:32
    #4
    Chicita skrev 2014-07-15 15:44:39 följande:

    Helt onödigt. 


    Vaktmästaren är där för att se till att allt flyter på. Hon/han ska finnas, fixa, mm men inte synas och höras. :) 


    Det är dennes uppgift.


    Hej!

    Vaktmästare är inte helt onödig!  

    Nej men skämt åsido så skulle jag som vaktmästare inte bli ledsen om jag inte står med, av den enkla anledningen att vi i princip aldrig gör det. Enda gången som mitt namn har stått med i en agendan var när jag jobbade på en konfirmationsgudstjänst där alla träffar som konfirmandgruppen hade haft sammanföll med mina jobbdagar, så jag hade blivit som en extraledare för gruppen. Det var en väldigt fin gudstjänst och att få ha sitt namn med gjorde givetvis det hela mycket roligare, men jag såg det mer som en bonus.

    Så det korta svaret är; vaktmästaren lär bli glad om du skriver ut dennes namn, men hen förväntar sig absolut inte att du gör det.

    MVH Vaktmästare CE
  • Äldre 21 Jul 09:52
    #5

    Tack för alla svar! Nu är vi gifta och vi hade inte med vaktmästaren i vigselprogrammet. :) Men det hade varit svårt utan vaktmästaren där, absolut!

Svar på tråden Ska vi skriva med vaktmästaren i vigselprogrammet? (Alltså där bak med prästen och musiker, tärna, näbbar och bestman)