• Äldre 13 Jul 09:05
    1888 visningar
    3 svar
    3
    1888

    Plan-B för vigselutomhus om det spöregnar?

    Hej alla fina människor!
    Hade nu behövt tips och råd för hur jag ska planera inför vårt bröllop i Augusti 2015.
    Vi tänkte gifta oss borgerligt utomhus i en park, som ligger nära restaurangen/lokalen där vi skall ha vår fest. 

    Vi vill ju gärna gifta sig utomhus, och lokalen i sig är inte direkt superlämplig för själva vigseln. 

    Hur går man tillväga om det spöregnar? 
    Tänker att man kan ha partytält med tak på men har svårt att visualisera och tänker att det blir svårt att "gå nedför gången" 
    Någon som har egna erfarenheter av detta? 

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Plan-B för vigselutomhus om det spöregnar?
  • Äldre 13 Jul 15:36
    #1

    Vi ska ha en hembygdsgård under middagen och vigseln i en park.

    Om det regnar är tanken att vigseln får ske i en paviljong där tyvärr inte alla gäster får plats så några skulle behöva stå vid glasdörrarna under paraply eller tält.

    Halva anledningen till att vi valt vårlokal till middagen är att jag verkligen inte vill vara inne. Det är mycket svårare att inreda som man vill tycker jag då, enklare utomhus bland fina träd och vyer som redan är vackert. om det regnar ?ommer vi sitta på dansbanan som finns som har tak.

  • Äldre 13 Jul 17:55
    #2

    Okej!
    Låter trevligt. 
    Får se hur det kommer arta sig, men vi har inte tillgång till så mycket skydd för regnet, men får väl kontakta någon uthyrare av partytält eller vad det kallas. 
    Vi lär ju inte vara dem första i världshistorien som vill vigas utomhus och som inte får vädergudarna på vår sida ;)

    Undrar vad som är rimligt att betala för ett tält som ska rymma max 70 personer. 

  • Äldre 13 Jul 22:21
    #3

    Som tanken är i dagsläget kommer vi att gifta oss utomhus i oktober.. Vid regn kommer vi fortfarande att gifta oss utomhus.. Vid ösregn/storm har vi ingen reservplan... Tänker att det får vi lösa där och då i så fall!

Svar på tråden Plan-B för vigselutomhus om det spöregnar?