• PiaB igen

    Det blir nästa år

    Jag måste bara få skrika

    Vi har en bröllopsplanerare på Malta där vi ska gifta oss. När vi var där nu på semestern träffade vi henne och hon tog oss till en vingård som vi funderat på för vigseln. Vi föll handlöst och bestämde oss för att där ska det ske om två år på datumet som vi bestämt.

    Igår fick vi ett mail där hon berättade att det redan var bokat det datumet, och att han som vi träffade tyvärr inte visste det då. Jag bröt ihop. Fick lust sätt ställa in allting. Vi började fundera på andra ställen, men vi gillade verkligen vingården.

    Anledningen till att det skulle bli om två år är att vi vill spara pengar. Men nu slog det oss att det blir väldigt mycket billigare att gifta oss på Malta än det vi räknade på inför vigsel i Sverige. Så efter att ha fått alla kostnader av planeraren insåg vi att de pengarna har vi redan.

    Så vi bad henne kolla om det är ledigt samma datum nästa år, och det är det!

    Så nu är det plötsligt mindre än ett år kvar till jag får gifta mig med min prins. Åh, vad spännande! Nu blev det verkligt. 3/6 nästa år säger vi ja

  • Svar på tråden Det blir nästa år
  • NannZ

    Åh va underbart!! Jag och min fästman skulle gifta oss om två år men insåg en dag att det inte fanns anledning att vänta så vi ska också gifta oss redan nästa år istället! Det pirrar till i magen varje gång jag tar fram planeringspärmen vill jag lova!

  • PiaB igen

    Tack Himla!

    Ja eller hur NannZ. Det känns plötsligt så verkligt, nu händer det Bokade hela bröllopsresan igår, som kommer att vara på Malta där vi gifter oss. Fem olika boenden, gäller att ha koll på datumen så vi inte står utan hotell en natt. Eller så blir det spännande

  • NannZ

    Hu så härligt att gifta sig utomlands! :) Vi gifter oss i Sverige men med riktig mysfaktor! Jag tänker kämpa in i det sista för att få den ultimata myskänslan med tyger och ljus :) sedan blir det väl bröllopsresa i sverige om herrn får bestämma ;) Men gör ni så att gäster får betala själva?

  • PiaB igen

    Från början tänkte vi bjuda på boendet, men det har vi inte råd med nu när det blir nästa år. Men vi vet några billiga och bra boenden för den som vill ha hjälp. Det går att bo där för ca 500 per person i några dygn. Men vi tänker att om ingen vill komma för att det blir dyrt så får det vara så. Från början tänkte vi inte bjuda någon, men har fått hintar om att några vill komma.

    Mina döttrar och en pojkvän betalar vi för, men de kommer att hjälpa till med förberedelser plus att döttrarna ska vara tärnor, så de får det lite som betalning/tack för hjälpen

  • PiaB igen

    Nej inte mer än att jag ska ha lila blommor och han lila slips och tärnorna lila klänningar. Jag ska byta till en lila klänning till middagen

    Eftersom vi gifter oss på en vingård (är intresserad av vin och gifter mig med en vinsamlare) så är det temat. God mat och gott vin, det är liksom vi Men det blir en stilren dukning, less is more anser jag. Inga krusiduller eller låtsasdiamanter på bordet. Tänk vita dukar och kandelabrar, typ

  • Himla
    PiaB igen skrev 2014-07-11 14:21:44 följande:

    Nej inte mer än att jag ska ha lila blommor och han lila slips och tärnorna lila klänningar. Jag ska byta till en lila klänning till middagen

    Eftersom vi gifter oss på en vingård (är intresserad av vin och gifter mig med en vinsamlare) så är det temat. God mat och gott vin, det är liksom vi Men det blir en stilren dukning, less is more anser jag. Inga krusiduller eller låtsasdiamanter på bordet. Tänk vita dukar och kandelabrar, typ


    Åh vad härligt det låter :) Här har vi också tänkt ha lila/fucshia som färgtema.
  • PiaB igen

    Nu funderar jag på att ha den lila klänningen som jag köpte först. Känner mig inte hemma i den vita, men drogs med i klänningskarusellen. Men det blir nog bara den lila iallafall.

    Nu har bådas ringar kommit, vingården är betald och alldeles nyss gick inbjudningarna iväg

  • Himla
    PiaB igen skrev 2014-07-30 18:21:00 följande:

    Nu funderar jag på att ha den lila klänningen som jag köpte först. Känner mig inte hemma i den vita, men drogs med i klänningskarusellen. Men det blir nog bara den lila iallafall.

    Nu har bådas ringar kommit, vingården är betald och alldeles nyss gick inbjudningarna iväg


    Härligt!
Svar på tråden Det blir nästa år