• Äldre 10 Jul 12:00
    2869 visningar
    6 svar
    6
    2869

    Hjälp med bröllopsplats!?

    Hejsan!

    Detta är första gången jag skriver på ett sånt här offentligt forum men jag känner verkligen att jag behöver lite tips och råd. Så jag hoppas att ni kan hjälpa mig med det :)

    Jag och min sambo förlovade oss på nyårsafton 13-14. Vi blev tillsammans den 28 juni och vill därför gifta oss den 28 juni 2013. Helst vill vi gifta oss nästa sommar alltså 28 juni 2015 då vi har varit förlovade i 1,5 år och helst vill hålla oss inom den (1 års ramen) ca.

    Men min fråga är, ingen av oss är så mycket för kyrkor, vi är verkligen inte troende på något sätt osv. Min sambo älskar naturen och kommer från "landet" och jag har alltid drömt om ett utomhusbröllop. Eftersom vi nyligen förlovat oss har vi inte börjat spara ihop pengar till bröllopet ännu. Så jag undrar, ni där ute som har gift er utomhus, I stockholm. Har ni några tips på platser utomhus där man kan ha vigseln? Och som inte kostar multum :)

    Helst inte mer än 20-25000 för själva bröllopet men lokal och allt.

    Jag skulle helst vilja hyra något mindre hus eller villa eller liknande nära vattnet så man kan ha vigseln utanför vid vattnet. Vi har tänkt inte mer än 50 gäster. Tex skärgården, helst så att gästerna kan sitta utomhus men det är inte jätteviktigt. Förhoppningsvis är det fint väder så att vi kan ha själva middagen och festen utomhus på samma plats. Det är min bild att bröllopet iallafall! :)

    Hoppas ni kan hjälpa mig! Tack//Kim

  • Svar på tråden Hjälp med bröllopsplats!?
  • Äldre 10 Jul 14:42
    #1

    Kolla med båtklubbar i erat område de kan ha klubb hus som man kan hyra. Ekotemplet i Haga är tror jag gratis att vigas i om  man inte vill göra allt på samma ställe.

  • Äldre 10 Jul 14:55
    #2

    Båtklubbar är ett bra tips. Hammbarby roddklubb tex  ligger fint vid vattnet och man tar med egen mat och dryck. Utomhusvigsel kan man ha precis vart man vill

  • Äldre 11 Jul 19:06
    #3

    att vigas kan ni göra vart som helst -  festen behöver ni inte ha på samma plats om ni inte vill. Bara en hjälp i ert tänkande  

    Sen kan jag tipsa om att kolla runt på herrgårdar och slott omkring där ni bor. Nästan alla slott o herrgårdar erbjuder festvåningar/festlokaler och fixar bröllop till hyggliga priser.  Då kan ni ju tex vigas utomhus och sen gå in och ha fest . 

    och så ska jag tipsa om att röra er utanför tullgränserna.  Det finns många friluftsområden med större gårdar som erbjuder tex konferenser o bröllop och som har fina parker att vistas i . En är tex Sundby gård strax utanför Huddinge, där vet jag många av mina vänner har valt att gifta sig eller ha bröllopsfest. 
    Balingsnäs gård ligger strax före och är en fantastiskt söt liten herrgård som erbjuder festvåning. 
    Hågelby gård har ni i Botkyrka/Tumba med en fantastisk park och en ljuvlig herrgård , där har många haft bröllop. 

    vigselförrättare bokar ni efter ni vet i vilken kommun ni vill vara o fira bröllop i. 

  • Äldre 28 Jul 10:15
    #4
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2014-07-11 19:06:34 följande:

    att vigas kan ni göra vart som helst -  festen behöver ni inte ha på samma plats om ni inte vill. Bara en hjälp i ert tänkande  

    Sen kan jag tipsa om att kolla runt på herrgårdar och slott omkring där ni bor. Nästan alla slott o herrgårdar erbjuder festvåningar/festlokaler och fixar bröllop till hyggliga priser.  Då kan ni ju tex vigas utomhus och sen gå in och ha fest . 

    och så ska jag tipsa om att röra er utanför tullgränserna.  Det finns många friluftsområden med större gårdar som erbjuder tex konferenser o bröllop och som har fina parker att vistas i . En är tex Sundby gård strax utanför Huddinge, där vet jag många av mina vänner har valt att gifta sig eller ha bröllopsfest. 
    Balingsnäs gård ligger strax före och är en fantastiskt söt liten herrgård som erbjuder festvåning. 
    Hågelby gård har ni i Botkyrka/Tumba med en fantastisk park och en ljuvlig herrgård , där har många haft bröllop. 

    vigselförrättare bokar ni efter ni vet i vilken kommun ni vill vara o fira bröllop i. 


    Jaså vad snällt, tack så mycket för hjälpen! Men jag har kollat på tex häringe slott men där är det svindyrt att gifta sig! :( Hade verkligen varit mitt dröm bröllop.
  • Äldre 28 Jul 10:17
    #5
    Magenta skrev 2014-07-10 14:55:29 följande:

    Båtklubbar är ett bra tips. Hammbarby roddklubb tex  ligger fint vid vattnet och man tar med egen mat och dryck. Utomhusvigsel kan man ha precis vart man vill


    Jaså, roddklubb? Det har jag inte ens tänkt på att man kan gifta sig vid båtklubbar. Gifter man sig vid marinan då eller vadå? Förstår inte :) Haha. Låter rätt dyrt är det det om någon har erfarenhet?
  • Äldre 8 Aug 09:38
    #6

    Dyrt? nej det är ju precis det som det inte är. Det finns massa små båtklubbar som har lokaler som de hyr ut.Jag har varit på flera fester vid just Hammarby roddklubb därav att jag nämnde just denna. Ett litet hus vid vattnet med en liten brygga. inga båtar. Precis under skanstullsbron.

    Man gifter sig väl var man vill. Antingen vid bryggan eller på annan plats och sedan tar sig till festlokalen.

Svar på tråden Hjälp med bröllopsplats!?