• Carolinekahlstrom

    Psalm in-och utgång

    Hej!
    Vi kommer inte att ha någon solosång på vigseln och undrar nu om någon har tips på vilka psalmer som är fina till in och utgång? Vi kommer gifta oss i ett kapell och det är därmed en jättekort "gångväg". Vi ska ha de klassiska psalmerna under själva vigseln så som "den blomstertid nu kommer" samt "en vänlig grönska..". Skulle kunna tänka mig att ha en psalm där man bara kan ta själva pianospelet, utan sång, men då måste det vara ett fint spel sas.

  • Svar på tråden Psalm in-och utgång
  • Elna14

    Ni måste ju inte alls ha en psalm som in och utgång, ni kan ju välja i princip vilken musik som helst, så länge det är något som kantorn klarar att spela. Om ni inte själv har några förslag kan ni väl be musikern som ska spela att föreslå något, kanske någon klassisk brudmarsch eller, om ni föredrar det, en instrumental version av någon psalm.

  • Anettem



    den här hoppas jag att vi ska kunna få kantorn till att spela, för det är ett så vackert stycke. Leta runt lite på Svenska Kyrkans hemsida så finns det flera förslag. Man måste som sagt inte ta en psalm. :)

  • Carolinekahlstrom

    För oss så har inte musiken så stor betydelse, vi vill hellre att det ska vara lättsamt för kantorn, därav psalmvalet. Jag har varit inne på hemsidan och det går inte att lyssna från mobilen, tyvärr. Kanske det finns på youtube? Tror inte heller att den klassiska musiken är ett alternativ tyvärr, för oss.

    Ska kolla vidare! Tack för svaren :)

Svar på tråden Psalm in-och utgång