• SaragW

Gifte oss utomlands. Nu ska vi ha festen hemma i Sverige. Kan man ha bröllopsklänningen?

Hej!
    Jag och min man gifte oss i Florida för en månad sedan.
    Nu är planerna igång för den stora festen här hemma i Sverige.
    Den stora frågan är alltså, kan jag ha bröllopsklänningen på bröllopsfesten?
    Den är så underbar och jag bär den mer än gärna igen.
    Mvh Sara

• Svar på tråden Gifte oss utomlands. Nu ska vi ha festen hemma i Sverige. Kan man ha bröllopsklänningen?
  • haps

Ja gör det! Gästerna tycker nog bara det är kul att få se dig i den.

• September2014

Håller med ovanstående! Vill du ha den så ha den! :) Tror att många av gästerna blir glada av att få se dig i den!

• SaragW

Åh så bra, tänkte om det kanske blev lite FÖR festligt. Vill ju inte verka märkvärdig. .

• Chicita

Klart du kan.

Det är er fest, ert val :) 
    Jag skulle bara tycka att det var kul att få se bruden sådär riktigt fin, det är ju en av höjdpunkterna med själva bröllopet :P

• Himla

Klart du ska bära din klänning igen :)

• jennyal

Självklart kan du ha den igen!! Se det som extra lyxigt att få bära den vid två tillfällen Håller med ovanstående om att gästerna säkert vill se dig i din brudklänning!

• PiaB igen

Det tycker jag absolut!

Jag funderar på det. Vi ska gifta oss utomlands och ha en mottagning av något slag hemma sedan. Och jag funderar på att ha brudklänningen. Några som inte ska vara med på bröllopet har bett om det

Om jag inte förstör den med några "trash the dress" bilder efter vigseln, ska ändå byta om till en annan till middagen

• Lenblo

Om man kör trash the dress med vatten, lera eller vattenfärger så är klänningen fin igen efter en ordentlig tvätt.

• Josefine90

Jag funderar också på att ha klänningen på festen. Vi ska gifta oss hemligt, sen åka på smekmånad och sen ha fest när vi kommer hem :)

Svar på tråden Gifte oss utomlands. Nu ska vi ha festen hemma i Sverige. Kan man ha bröllopsklänningen?