• VJK
    Äldre 7 Jul 11:43
    2781 visningar
    3 svar
    3
    2781

    Vigselförrättare sökes

    Hej!

    Jag och min sambo ska gifta oss 23 augusti på Hällsnäs Herrgård utanför Mölnlycke. Vi söker med ljus och lykta efter en vigselförrättare med glimten i ögat. Vi vill inte ha det så stelt och formellt utan tycker det är viktigt att det blir roligt och lite lättsamt. Vigselförrättaren ska helst kunna berätta om oss på ett trevligt sätt. Känner någon till någon vigselförrättare i Mölnlycke, Härryda, Göteborg med omnejd som passar in på beskrivningen? 
    Hörde att Ingvar Oldsberg är vigselförrättare. Är det någon som vet om han fortfarande håller på med sådant och hur man kan gå tillväga för att nå honom i så fall?

    Tacksam för svar

    /Veronica

  • Svar på tråden Vigselförrättare sökes
  • iso
    Äldre 7 Jul 12:41
    #1

    åh! vi gifte oss den 28e och hade Sven Martinger. Han hade definitivt glimten i ögat och var otroligt bra! till och med kompisar med kyrklig vigsel kom efteråt och sa att "det här var bättre". det var många skratt under den korta vigseln kan jag lova.

    Sven Martinger är domare på gbg tingsrätt, och hör till Borås kommun.

    lycka till!

  • Äldre 7 Jul 12:53
    #2

    Ingvar Oldsberg är den enda kändisen som är offentlig på hitta.se 

    här har du honom : 

    www.hitta.se/ingvar+oldsberg/g%C3%B6teborg/person/hzzRs_vvnO?vad=Ingvar+Oldsberg

  • VJK
    Äldre 18 Jul 12:39
    #3

    Tack så mycket för hjälpen! Jag ska höra med både Sven Martinger och se om jag får tag i Ingvar Oldsberg. Vi vill gärna ha lite skratt även under vigseln. 

    hoppas ni har en fin sommar Cool

Svar på tråden Vigselförrättare sökes