• Äldre 30 Jun 16:14
    1996 visningar
    2 svar
    2
    1996

    Hjälp

    Jag ska gifta mig borgligt nu på lördag, borgerligt i Jönköping. Nu har jag 5 dagar på mig att få ihop allt, vilket jag inte trodde skulle bli svårt, men nu har jag insett att det nog blir tufft.

    Undrar om det är någon som kan tipsa om var man kan göra manikyr, brudfrisyr, köpa/hyra klänning.

    Någon som har tips o råd???

  • Svar på tråden Hjälp
  • Äldre 30 Jun 17:54
    #1

    Vet ingenting om jönköping men naglar kan man alltid hitta et ställe i närmsta galleria, Det finns alltid sånahär typ "express nails" eller liknande butiker där det sitter massa asiater och fixar till en billig peng och på drop in.

    Kolla blocket för klänning i ditt område, brudklänningar tar oftast månader att få om man ska köpa i butik. Eventuellt kan du kolla om det finns någon rea i någon brudbutik nära dig, då kan man få med sig reaplagget direkt.

    frisörer finns det gott om, om du bokar en tid på något lite "trendigare" ställe, dvs något annat än typ "Maj-Lis salong" så brukar de kunna ha styling utan klipp. Annars kanske du har en vän eller släkting som kan hjälpa dig med en ´snygg frisyr, eventuellt googla runt o öva på någon realtivt enkelt frisyr tills det är dags.

  • Äldre 30 Jun 19:14
    #2

    om du har en utländsk klädaffär typ boutique så kan du hitta bra o billiga klänningar , kolla gärna i invandrartäta områden , dom brukar ha bra med såna affärer. 

    måste du ha en brudklänning så kolla Blocket på annonser där du bor, försök även med sökord som balklänning, studentklänning , festklänning så kan du få upp många annonser. 

    vad hade du tänkt dig för typ av frisyr? att gå in o fråga en frisör om dom kan göra en bruduppsättning på dig på lördag kan bli väldigt tajt om tid  - bättre är att du i förväg funderar på hur du vill se ut och tar med den iden till ett par olika frisörer, Hör med var och en vad dom tror om frisyren och om någon har tid att fixa den. 

    annars skulle jag föreslå att du bara går till en frisör och klipper dig och sen kanske på egen hand eller med hjälp av en kompis fixar en enkel uppsättning. Med lite mousse och hårnålar och hårspray kommer man långt och är man van att sätta upp sitt hår så brukar det mesta gå bra. 

Svar på tråden Hjälp