• Anonym (7.7.1­4)
    Äldre 27 Jun 08:24
    2396 visningar
    7 svar
    7
    2396

    Hur få sambo att fria på ett speciellt datum?

    Vi har lite löst diskuterat förlovning. Inte mer än att det är nått vi båda kan tänka oss och att min sambo vill fria (han var lite bekymrad över detta med ring, han vet att jag vill ha en enkel guldring bara, men hur skall han veta min storlek då inte jag gör det och han vill ha en ring med)

    Han vill dock inte fria före vi har råd med bröllop. Båda studerar nu men vi blir klara om 1,5 år. 

    Nu såg jag ju att det blir ett roligt datum 7.7-14 och jag måste säga att jag gillar dylika datum när det blir en lite knorr på det hela. Vilket jag sa senast i går, lite på skojj

    Men hur får jag sambon att dra tummen ur ändan

  • Svar på tråden Hur få sambo att fria på ett speciellt datum?
  • Äldre 27 Jun 08:37
    #1

    Enda sättet är väl att sluta hinta och säga rakt ut "Jag vill att du friar den 7/7-2014, för jag tycker att *förklaring till varför det datumet är speciellt för just dig* "

  • Äldre 27 Jun 09:38
    #2

    Jag förstår din tanke med datumet, vi gifter oss 5/9-14 (5+9=14) och det var det enda datumet jag kunde tänka mig. 9 är för övrigt mitt lyckotal :p

    Men om du vill få honom att förstå att det är ett speciellt datum du vill ha så är det nog så att du måste säga det.

  • kouki
    Äldre 27 Jun 09:50
    #3

    1. Gå till vilken smyckesaffär som helst och be att få mäta din ringstorlek. Ge den till honom. 

    2. Som ovanstående skriver, be honom fria det datumet. Slut krångla till det för er, ingen (eller väldigt få) kan läsa tankar.

  • Äldre 27 Jun 09:54
    #4

    Eller du får väl helt enkelt fria själv? Vi lever i ett jämlikt samhälle

  • Äldre 27 Jun 11:14
    #5

    Det finns ju också guldsmedsbutiker som lånar ut provexemplar av ringar, alltså de som bara är attrapper. Då kan man fria med en ring, och sedan välja en som passar perfekt tillsammans.

  • Äldre 27 Jun 21:28
    #6

    Man kan inte få nån att fria då eller då. Fria ska man göra om man känner för det. Att tala för honom om när han ska fria är bara löjligt, ett frieri ska den andra inte ens veta om att det är på väg. Så fria själv eller förlova er bara som ett gemensamt beslut på den dagen. Ni verkar ju båda erkänt att nu vill gifta er med varann så eg. behövs inget frieri då är en fråga om man vill gifta sig.

  • Äldre 27 Jun 21:42
    #7

    Vi har redan bestämt oss för länge sedan att vi vill gifta oss. Bestämt datum och plats och allt. Men nu när vi var på semester gick han plötsligt ned på knä och friade med en ring jag redan hade och som han vet att jag älskar. Han ville göra det fast det egentligen inte behövdes. Så du kan ju alltid säga att han kan ta en annan ring så länge, men det viktigaste är nog som sagt att vara tydlig och be honom göra det, eller fria själv.

    Jag blev otroligt förvånad och tyckte det var hur gulligt som helst. Hade ingen aning om att han planerar det. Jag skulle inte ha velat veta om det innan, men alla är olika

Svar på tråden Hur få sambo att fria på ett speciellt datum?