• AkJ

    Las Vegas!

    Vi ska egentligen inte vigas utomlands, men "förnya våra löften" och eftersom det handlar om en ceremoni utomlands lade jag tråden här och inte i resor. 

    Vi gifter oss 1 november i Sverige och reser sedan på en månads bröllopsresa. Eftersom vi bland annat ska besöka Las Vegas funderar vi på att ha en ceremoni där också, bara för att det är kul. Rent juridiskt blir det alltså en "förnya löften-ceremoni" och inte en vigselceremoni. 

    Vad behöver vi tänka på, finns det någon juridik som måste ordnas? Och är det någon som har tips på brra ställen i Las Vegas? Jag har varit på ett Elvisbröllop där, men vill ju inte göra samma sak, och när man googlar får man så sjukt många träffar. Och det är ju alltid roligare och bättre med era åsikter. :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • Svar på tråden Las Vegas!
  • 19juli2014

    Nu var jag såklart inte in med ringen idag då lilltjejen fått feber! Får kolla i morgon istället.

    Ja barn tycker iaf jag att man ska planera efter vad man har för kommande mål tex som att ni vill resa. Vi har ju rest mkt med dottern, första ggn var hon bara 2,5 månad :) det blir ju vad man gör det till och det är underbart att resa med barn men inte samma semester som när man är själva ;) vi reste som tokar innan hon kom haha!

    Å vad jag är avundsjuk jag vill också iväg!! ????

  • August Moon

    Stackars liten, vad jobbigt med feber när det är så varmt! Rynkar på näsan

    Vi kommer absolut inte sluta resa när vi får barn, men tänker att det blir en annan typ av resor som du säger. Vi är lite väl glada i nattklubbar än, haha Tungan ute

    Imorrn är det bara en vecka kvar till avfärd men har massor kvar att fixa känns det som, och har inte sett röken av skorna så det är dags att börja fundera på backup Rynkar på näsan Men är ledig från och med fredag så har 5 hela dagar att greja det sista före avresan i alla fall. 

  • 19juli2014

    Haha nej, man får egentligen ingen semester alls när man reser med barn ;) Massa pass och planering men som sagt, roligt på sitt vis och man kan ju inte utesluta en del av familjen ;) Fast maken och jag sa att vi verkligen ska försöka med att göra 1 resa om året själva i fortsättningen om vi får möjlighet att ha barnvakt förstås. Är inte det lättaste och så är hon ju såpass liten så det måste funka också :)

    Aj då, vart tusan är skorna??! En backupplan är nog inte dumt utfall att? :/ Fått med allt på packlistan osv? ;) Allt känns bra? Pirrigt? :)

    Ja nattklubb är kul el va förr haha! Min man är delägare i en så det är väl kul att kolla läget ibland :) 

  • August Moon

    Här har det varit fullt upp, därför jag inte haft tid att skriva. Eller ja, gick på semester i torsdags eftermiddag och sedan har vi tagit en ganska offline långhelg och bara vilat upp oss och träffat vänner och sådär. Men har i alla fall bokat klipptid till nu om en timme och brynplock + brynfärgning + fransfärgning imorgon. (Mina ögonbryn tenderar att vilja migrera runt i halva ansiktet om man tillåter dem, brukar vanligtvis plocka själv men tyckte nu att det var dags att städa upp formen på dem och har en kupong så att hela salongsbehandlingen landar på 175 kr, vilket känns värt! Har varit tvungen att spara ut dem i flera veckor nu innan dock, vilket känns väldigt ovant Tungan ute).

    Skorna har fortfarande inte anlänt, vi ska till Stockholm imorgon och köpa lite saker som fortfarande fattas oss så får plocka upp några skor då med... Angående packningen så har jag satt ihop den där lilla "krisväskan" det rekommenderas att man har, men nål & tråd och värktabletter och skavsårsplåster and all that. Ikväll blir det provpackning. Vi har bestämt att vi bara ska ha en incheckad väska var. Det är förvisso varsin gigantisk väska, men jag måste nog ändå banta ned sminket lite - har gjort en första grovsållning och kan konstatera att det är ohållbart Tungan ute Vill ju dessutom ha lite luft i väskan, räknar med att komma hem med mer än jag åkte dit med ju. I värsta fall får jag väl köpa en till resväska i Vegas så man får med sig allt hem! Flört

    Vad kul att vara med och äga en nattklubb! Då är det klar man måste kolla läget ibland, som du säger Glad

  • 19juli2014

    Haha dra ner mycket i väskan, det är kul att shoppa i usa ;)
    Backupplan på skorna? Hur går det? Och var håller de hus? :/ Bra att du har koll på nödkitet, vår vän blev av med sin resväska när vi åkte. När vi kom fram till vegas var väskan kvar i amsterdam :/ Kom sent på kvällen efter men ändå. Hon satt typ på rummet och grina första kvällen. 

    å vad lyxigt att få plockade ögonbryn! jag hatar mina som också har en tendens att växa kors och tvärs! Det bästa är typ när vi är i turkiet så man kan få dem trådade :D

    Hur är flygrutten till usa?

  • August Moon

    Nu åker vi om en halvtimme, känner bara iiiiiiiiihhh! Så förväntansfull Glad Vi hittade inga bra skor, vi tänker att antingen hittar vi nåt bra på Arlanda eller i USA, eller så får jag använda nåt av de "vanliga" paren jag packat, även om de är svarta så funkar det ju med vanliga svarta pumps. Skorna jag beställde har säkert fastnat i tullen, de kan förvara dem där i många veckor enligt min erfarenhet Obestämd

    Vet inte om jag kommer ha möjlighet att skriva när vi är där, för jag tillhör en av de få personerna under 30 som inte har en smartphone (har haft, men den gick sönder och jag har inte orkat ersätta den, min gamling från 2011 funkar i ur och skur). Men rapporterar när vi kommer hem om inte annat Skrattande

  • AkJ
    August Moon skrev 2014-08-20 11:35:13 följande:

    Nu åker vi om en halvtimme, känner bara iiiiiiiiihhh! Så förväntansfull Glad 


    Lycka till! Och ha en fantastisk resa! :)
    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
  • 19juli2014

    Å hoppas resan och ert bröllop blir fantastiskt! Dör av avundsjuka :D 
    Passar på att skriva ett GRATTIS i förskott också! Hälsa vegas från mig :D

  • August Moon

    Tack båda två! Glad

    Vi kom hem i fredags kväll, har dock inte haft tid att skriva innan då det varit fullt upp med att träffa släkt och vänner samt att jobbet drog igång i måndags, ett nytt jobb för maken dessutom. Dessutom gick hans far tråkigt nog bort för en vecka sedan, under en av resans allra sista dagar, så det har ju varit tungt också givetvis Gråter

    Förutom sorgebeskedet på slutet så har vi haft en fantastisk resa. Många saker där vi bara kunde hålla tummarna och hoppas föll på plats på bästa möjliga sätt. Exempel: Hoppades hitta ett par OK bröllopsskor, hittade ett par perfekta silverfärgade pumps till bra pris i Los Angeles. Hoppades att vi skulle få utsikt över strippen från hotellrummet, det fick vi (och över palmerna i poolen). Hoppades att buketten skulle vara rosor, det var den och finare än jag trodde att den skulle vara. 

    Är jättenöjd med vigseln också! Vi fick vänta ganska länge vid drive up-luckan innan ceremonin kunde börja, eftersom fotografen var sen, men som tack för att vi väntade fick vi 30 bilder av honom på en CD-skiva istället för de utlovade 8, vilket vi förstås blev jätteglada över Solig Dessa bilder, och alla de som togs nere på stan sedan, har vi dock inte hunnit gå igenom och sortera ordentligt, så börjar med att posta en bild som maken tog med telefonen efter vigseln och som visar ringarna och buketten rätt bra:



    När vi berättar om det verkar det inte som att folk tror att ett drive up-bröllop kan vara romantiskt, men det var det verkligen Hjärta Hade en massa lyckofjärilar i magen, och tack vare att vi inte hade en massa folk där fick vi verkligen tid att fokusera på varandra hela dagen Glad Får berätta mer om själva resan senare, ser på klockan att det är dags att sticka till jobbet!

  • Anonym

    Åh, så tråkigt med sin svärfar! Måste varit hemsk att få ett sådant bud och vara så långt borta. :( Glad att höra att allt annat blev bra!

  • 19juli2014

    Otroligt tråkigt att höra om din svärfars bortgång! Beklagar! :(

    Men att allt annat varit toppen låter underbart!
    Jo men det är klart att det ändå kan vara romantiskt, vår två minutera i little white chappel var till och med romantisk ;)
    Vad tyckte du annars om vegas då? :D Och vad har ni gjort för annat skoj? 
    Härligt att det löste sig med skorna och snällt av fotografen :D

  • Himla

    Beklagar sorgen.
    Härligt ändå att ni hann få era fina minnen av resan innan.
    Underbar bild och fint att läsa om att det visst kan vara romantiskt att gifta sig på tu man hand o drive in modellen.

  • AkJ

    Ahhh! Sambon har köpt en äkta Hawaiiskjorta till vår Las Vegasceremoni, och jag har budat hem en Hawaiiklänning, som tydligen kommit idag! Jobbigt att jag inte kommer hem på många timmar än ... Håll tummarna att storleken är ok. :)


    Följ min bröllopsblogg! 1/11 2014 är det dags - brollopjj.wordpress.com
Svar på tråden Las Vegas!