• Äldre 18 Jun 12:22
    3938 visningar
    5 svar
    5
    3938

    Hjälp! tips södra Öland

    Hej!
    Jag ska gifta mig i Grönhögen nästa sommar och jag känner mig maktlös över planeringen då vi bor i stockholm. Typ brudbukett, frissör, tårta... Vi har stuga där så lokal behövs inte. Men allt runt om.. Googlar och hittar noll.. ????????????

  • Svar på tråden Hjälp! tips södra Öland
  • Äldre 21 Jun 16:08
    #1

    Ingen? Skulle behöva något fint att åka i från kyrkan till festen och även någon stans att sova. Vill inte dela rum med min syskon på bröllops natten ;)

  • Äldre 21 Jun 16:36
    #2

    Hotell skansen i färjestan skulle jag rekomndera. Dom har ä en bilar för uthyrningen. Tror att dom har cateringmöjlighet.frisörer och sånt borde finnas en del i borgholm. Men kan tyvärr inte rekomndera någon. Däremot rekomnderar jag boende på hotell skansen

  • Äldre 21 Jun 19:12
    #3

    Tack! Det ska jag titta på :)

  • Äldre 23 Jun 10:46
    #4

    Enklast är ju att du fixar frisör/make up och blommor i antingen Kalmar eller Färjestaden. (jag hade gjort det i Kalmar, eftersom det är större utbud där och därför kan du få bättre priser) T.ex har du ju Baronen i centrum där du har både Frisör Backstage (duktiga och trevliga, speciellt en som heter Petra), Make Up Store och en som gör naglar!
    Brudbuketten kan du ju fixa på massor av olika ställen, allt beror helt på vilken prisklass du vill ligga i :) 
    Om du har fler frågor så hör gärna av dig via pm här på sidan! (Jag bor i Kalmar, men båda mina föräldrar kommer från just Grönhögen så därför har jag ganska bra koll på allt ;))
    Mvh
    Johanna

  • Äldre 24 Jun 10:26
    #5

    Tack så mycket för tipsen! Jag ska åka till baronen och kolla alternativ när jag är nere i Juli :D

Svar på tråden Hjälp! tips södra Öland