• Vancouver

    Känner mig utnyttjad av frisören

    Jag ska betala 4000 kronor för en uppsättning och make-up hos en frisör här i stan. I det skulle det ingå en provuppsättning. Bad också om att få bli provsminkad. 

    Jag kommer dit för min konsultation inför bröllopet och får reda på att jag inte kommer att få någon provuppsättning för det "kommer att ta för lång tid". Får en provsminkning som jag blir missnöjd med och där jag själv ombeds sätta på mascara för att det "blir ju bäst om man gör det själv". Nu låter jag kanske som en bridezilla, men jag betalar inte 4000 kronor för att lägga delar av min make-up själv. Jag vill att den jag går hos ska kännas trygg och kan göra sådant själv. 

    Tjejen verkade trevlig, och det är säkert inte hon som har satt priserna, men jag känner mig utnyttjad. Det känns som jag betalar för mer än jag får. Nu är bröllopet om två veckor och de flesta är redan uppbokade. Vad ska jag göra? Känner mig osäker och både make-up och frisör känns otryggt och osäkert.

  • Svar på tråden Känner mig utnyttjad av frisören
  • Förälskade

    Jag hade tittat runt ändå, kanske kan boka make up på tex. Kicks och uppsättning någon annan stans. Hade försökt lösa det på annat sätt om du känner så alternativt kräva en provuppsättning och om dem inte vill ändå så begär lägre pris.

  • filibustern

    ja de var otroligt dyrt (tycker jag) för inte ens en provuppsättning. jag skulle få betala 2000-2500 för uppsättning, vet dock inte om en provuppsättning ingick, men jag antar det, och så kunde hon hjälpa med smink om man ville. 

  • Chicita

    Reklamera det. 


    Om du betalar för en provuppsättning och nekas få den så har dom redan brutit sitt avtal. Och om du inte blir nöjd med provsminkningen så har du i alla fall rätt att få göra om den.

    Som redan skrivits, kolla med kicks, makeupstore eller liknande om dom kan sminka dig (eller du kanske har en duktig kompis som kan träna lite ihop med dig?) Och när det gäller håruppsättningen kanske du kan kolla med någon annan frisör. Brukar vara lättare att få bara en håruppsättning än uppsättning + smink eftersom inte alla frisörer sminkar :) 

  • TheD

    Om du hade varit ute i god tid så finns gymnasieelever som ställer upp men nu är det sommarlov.

Svar på tråden Känner mig utnyttjad av frisören