• VictoriaS

    Ögonfransförläning

    Hej!
    Skulle jättegärna göra ögonfransförläning inför bröllopet men undrar om man vågar det?
    Jag bor i Växjö och har kollat salonger som gör det, en seriös salong ger 1250:- medan en annan salong ger 650:-. Vad är skillanden? Vågar men ta den billgare varianten? Hur länge innan bröllopet ska man isf göra franförläningen.

    Skriv gärna alla era erfarenheter!
     MVH Victoria

  • Svar på tråden Ögonfransförläning
  • iso

    Du borde kanske ha prövat tidigare egentligen. En del tål inte limmet och det är ju tråkigt att ha irriterade ögon på en stora dagen. Om du gör det och vill ha en brudlook som inte är för mycket, så är ett råd att kanske fylla på varannan eller var tredje frans och med de tunnaste stråna. Då syns det utan att det ser konstigt ut (min uppfattning då : ).

  • AnnsiA

    Jag ÄLSKAR att förlänga ögonfransarna!
    Det är definitivt värt att gå till en proffessionell och inte en som är billigare för att de håller på att utbilda sig, speciellt till bröllopet! Många bybörjare sätter för få fransar eller får de inte att fästa lika bra så de ramlar av inom en vecka. 

    Det kan vara bra att ha gjort det en gång före så du vet hur du reagerar på limmet som föregående inlägg säger, samt om du inte trivs i det så hinner dina egna ögonfransar återhämta sig lite inför bröllopet om du kör utan. 

    Jag har en naturell-period nu då man ska vila ögonfransarna ungefär var 5e månad för att det inte ska slita för mycket på ens egna fransar, och saknar dom jättemycket!
    Vet dock inte om jag ska göra om det till bröllopet (i slutet av augusti) då vi ska gifta oss utomlands och kommer bada en del i pool veckan innan samt kommer ha runt 30 graders värme, osäker på om det håller för det!

    Hoppas du blir nöjd! :) 

Svar på tråden Ögonfransförläning