• Blommande

Bra skräddare i Göteborg?

Behöver hjälp att hitta en duktig skräddare i Göteborg för att sy in min bröllopsklänning. Några tips?

• Svar på tråden Bra skräddare i Göteborg?
  • iso

åh den här frågan känns viktig då jag gick på en riktig nit hos min första skräddare.

Cityskräddarna var USLA! fel/dålig information, ringde inte när de skulle, gjorde inte vad de skulle. En ändring som skulle ta två veckor ungefär tog fem veckor utan att det ens var i närheten av att vara klart. jag fick hämta ut klänningen och lämna in den på ett annat ställe. såg på rejta.se att en annan blivande brud varit med om samma sak. 

skrädderiverkstaden gjorde klart min klänning och det blev jättebra. De har en kvinna vars namn jag inte minns som är extra duktig på just bal- och brudklänningar. Men de har ganska mycket att göra så går dit i tid. 

• Blommande

O tack så mycket för ditt svar! Har hört gott om skrädderiverkstaden så tänkte gå förbi i veckan o prata med dom. Hoppas bara de hinner fixa klänningen, gifter oss i slutet av augusti. Hur är priserna? Rimlig nivå eller hutlösa?

• iso
    Blommande skrev 2014-06-13 19:07:22 följande:

O tack så mycket för ditt svar! Har hört gott om skrädderiverkstaden så tänkte gå förbi i veckan o prata med dom. Hoppas bara de hinner fixa klänningen, gifter oss i slutet av augusti. Hur är priserna? Rimlig nivå eller hutlösa?

Priset var OK, jag har inget att jämföra med riktigt känner jag. Blev 1000 kr totalt (inkls pressningen) men då hade jag ju slösat med 500 kr hos Cityskräddarna innan.

På skrädderverkstaden pressade hon klänningen för 200 kr också.

Tips; ringa och fråga när hon som arbetar med just brudklänningar är inne och jobbar för det är ingen idé att gå dit annars. Hon närmar sig nog pensionsåldern och arbetar halvtid eller något sådant. Det var bara hon som kunde hjälpa mig med min. 
  • Elena1

Jag anlitade Louise på Ateljé Louise i Sävedalen och blev väldigt nöjd med resultatet. Trevlig och proffsig skräddare, jag skulle definitivt anlita henne igen.

Svar på tråden Bra skräddare i Göteborg?