• Äldre 10 Jun 10:35
    7085 visningar
    21 svar
    21
    7085

    Var går bröllopsresan?

    Bröllopsresan!
    Vissa lägger en stor del av budgeten på resan andra väljer att avstå eller resa inom Sverige.
    Hur kommer ni att göra eller hur har ni gjort?
    Kom gärna med resetips i tråden

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Var går bröllopsresan?
  • Äldre 18 Jun 19:36
    #11

    Vi ska åka till Turkiet i en vecka dagen efter bröllopet. Ett fyrstjärnigt hotell med all inclusive och bara vuxna gäster där. Ska bli härligt :)

  • Äldre 20 Jun 09:49
    #12

    Vi har precis kommit hem från vår bröllopsresa på Rhodos, Sunprime Miramare Beach. Rhodos låter kanske som ett tråkigt resmål men vi hade det heeelt underbart!


    7 juni 2014
  • Äldre 20 Jun 12:46
    #13

    Vi gifte oss i februari och direkt efteråt åkte vi på minimoon till Berlin i två nätter.

    Om knappt tre veckor är det äntligen dags för vår riktiga bröllopsresa (men kanske inte så typiskt bröllopsresa-aktig). Vi flyger till San Francisco och ska bila runt i drygt tre veckor på amerikanska västkusten.

  • Äldre 20 Jun 14:37
    #14

    Vi kommer gifta oss i början av augusti nästa år och vänta tills jullovet med att ta en längre resa, 2 veckor förmodligen, till någonstans som innehåller både värme och sevärdheter. Lite sugen på att kryssa i karibien eller något åt det hållet! 


    1 augusti 2015
  • Äldre 21 Jun 20:23
    #15

    Vi gifter oss 2 augusti och åker till Palermo, Sicilien i 10 nätter den 6 augusti.
    Jag rekommenderar annars Koh Samui, Thailand om man vill har romantiskt, god mat, bra priser, romantiska promenader vid stranden och sol och bad.
    Om man är ute efter en stad rekommenderar jag Budapest, underbar stad med god mat och vackra byggnader.

  • Äldre 22 Jun 14:16
    #16

    Vi gifter oss på lördag och åker till Thessaloniki i Grekland nästa torsdag för att sedan åka vidare till Halkidiki. Blir borta i 11 dagar.
    Sen tar vi en längre resa i vinter då vi åker till Dominikanska republiken i två veckor över nyår :) Där har vi också all inclusive i en selectdel av hotellet som dessutom är barnfritt, ska bli helt underbart! :D

  • Äldre 22 Jun 22:49
    #17

    Något speciellt på koh samui du rekommenderar? Vi åker dit senare i sommar på bröllopsresa och stannar på koh samui i 7nätter.


    milla87 skrev 2014-06-21 20:23:35 följande:

    Vi gifter oss 2 augusti och åker till Palermo, Sicilien i 10 nätter den 6 augusti.

    Jag rekommenderar annars Koh Samui, Thailand om man vill har romantiskt, god mat, bra priser, romantiska promenader vid stranden och sol och bad.

    Om man är ute efter en stad rekommenderar jag Budapest, underbar stad med god mat och vackra byggnader.


  • Äldre 23 Jun 20:54
    #18

    Vi bodde på Chaweng beach och där rekommenderar jag att ligga vid poolen och stranden, ta en drink på stranden, att gå på skaldjursrestaurang, ta massage och bara njuta av semestern. Det var det vi gjorde och vi njöt av varenda sekund. Längtar tillbaka!

  • Äldre 23 Jun 21:48
    #19

    Vi åkte till USA i ca 7 veckor :) Vi sparade ett tag till efter bröllopet, tror resan blev av 9 månader senare, men det var helt klart värt att vänta ett tag för att kunna åka bort längre än bara någon vecka eller två.

  • Äldre 24 Jun 07:48
    #20

    Vi gifter oss i februari och har precis bokat vår bröllopsresa! Blir två veckor i Mexico, en vecka på Isla de Holbox och en vecka i Playa del Carmen. Vi gifter oss en lördag och reser iväg på torsdagen efter.

  • Äldre 24 Jun 09:51
    #21

    Vi åker till Phoenix i Arizona i två månader efter vårat bröllop som är om en månad! Inget nytt ställe för oss, men vi kände för att vara borta länge och då passar det bra där:)

Svar på tråden Var går bröllopsresan?