• alveriin

    Bra frisör/ naglar/ smink i Umeå?

    Behöver tips på en bra frisör i Umeå, jag måste boka tid till håruppsättning inför bröllopet. Någon som vet vart man kan fixa naglarna och sminket? Behöver inte vara på samma ställe. Jag har ingen koll på vad som finns här i Umeå men jag vill att det ska vara bra ställen så att man inte blir besviken sen.

    Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Bra frisör/ naglar/ smink i Umeå?
  • Plättis

    Det finns väl ungefär en miljard frisörer i den här stan :P Jag klipper mig på Sax på Renmarkstorget och har varit supernöjd varje gång. Men det beror lite på vilken frisör man går till. Isa är toppen, Solveig också. 

    Smink går ordna på Make up store i MVG, eller Body Shop i Utopia. Säkert på flera ställen till, men det är dem jag kommer på så här på rak arm. 

    Naglar beror på vad du vill göra. Det finns två, eller kanske till och med tre, nagelsalonger på Västra Esplanaden som gör gelénaglar. Jag har dock aldrig provat dem, har däremot bekanta som varit supernöjda när de varit där.

    När jag googlade lite snabbt verkar Wilma på Skolgatan 56 ha make up, naglar och alla behandlingar man kan tänka sig. Jag har inte personlig erfarenhet av dem, men de verkar ha funnits hur länge som helst. (Och det måste ju betyda att de vet vad de gör ;) )


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Bra frisör/ naglar/ smink i Umeå?