• Äldre 29 May 17:19
    1528 visningar
    2 svar
    2
    1528

    Styla håret själv?

    Jag hade tänkt få en professionell håruppsättning, men det verkar inte helt lätt att ordna en söndag i slutet av juli, så nu funderar jag lite på att fixa håret själv, och behöver tips och råd!

    Du med liknande tankar och/eller erfarenhet, vad har du för tips på frisyrer? (Jag har mellanlångt hår och kommer att ha slöja)

    Vad ska jag tänka på? Och finns det några supertips du vill dela med dig av?

  • Svar på tråden Styla håret själv?
  • Äldre 29 May 17:37
    #1

    Sök på "tutorials" på youtube, finns massa duktiga som lägger ut instruktionsvideos.

    Själv ska jag göra på salong och fick strikta order om att tvätta håret kvällen innan, ha i rikligt med mousse och sen föna torrt i den bena håret ska vara, så det är väl bra att göra oavsett om man gör själv eller på salong.

    Lycka till!

  • Äldre 29 May 17:52
    #2

    min kompis fixade håret på mig. 

    Jag har midjelångt hår.  

    Hon flätade håret i tre flätor och fäste sedan upp flätorna som en knut , pärlor stacks in i håret. Slöjan sattes strax ovanför knuten, hade en pärltiara . Lockade luggen med locktång och drog fram några slarviga testar vid öronen och hade mousse i testarna och lockade dom också. 

    hade sett frisyren i en bröllopstidning och vi provade också att göra den några gånger före bröllopet så vi visste att det gick bra. Vi hade en plan B också men den behövdes aldrig. 

    det man ska komma ihåg är att vissa frisyrer inte funkar i vissa hår.  Spikrakt hår får man aldrig i böljande lockar och dom stannar definitivt inte kvar efter 12 timmars bröllop. 
    Tunnt och stripigt hår får man aldrig volym i hur mycket mousse man än använder och hur man än tuperar det.  Så vissa frisyrer kommer helt enkelt inte på tal och det får man prova sig fram till vad som är bäst i ens eget hår.  Därför är det klokt att ta hjälp av en vän och leka runt lite och se vad som kan funka.  Glöm inte heller att prova om slöja, hårnålar och annat verkligen stannar i håret och hur man i så fall gör för att det ska stanna. 

Svar på tråden Styla håret själv?